مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه از افتتاح 331 طرح عمرانی در روستاهای استان در دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 05 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛امیر خسروانی، افزود: برای این پروژه ها یازده میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

اقتصاد و اشتغال روستائیان اولویت ما است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در ادامه به تشریح عملکرد دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه طی یکسال گذشته پرداخت و با بیان اینکه گردش اقتصادی و مالی و انجام فعالیت های اقتصادی از جمله گردشگری روستایی و بوم گردی در روستاهای استان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در این راستا امسال منابع مختلفی برای پرداخت تسهیلات به روستائیان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: یکی از منابع پرداخت تسهیلات به روستائیان استان، بحث 20 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع بانک سینا بود که با کارمزد هشت درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه تصریح کرد: همچنین درکارگروه اشتغال استان پرداخت 92 میلیارد تومان تسهیلات روستایی به تصویب رسید که تاکنون
20 میلیارد تومان از این محل به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

به گفته این مسئول، امسال 73 میلیارد تومان از محل منابع پست بانک برای اجرای طرح های گلخانه ای و نیز نوسازی و خرید ماشین آلات کشاورزی به روستائیان استان پرداخت شد.

وی افزود: اختصاص 10 میلیارد تومان از محل تفاهم نامه بانک پارسیان به بخش روستایی استان از دیگر منابعی است که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد روستائیان استان در نظرگرفته شده و فرآیند واگذاری تسهیلات از این محل در حال انجام است.

500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به روستائیان استان پرداخت می‌شود


خسروانی همچنین به موضوع اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان کرمانشاه از این تسهیلات 4.9 درصد معادل حدود 500 میلیاردتومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: درمرحله اول پرداخت این تسهیلات، برای استان کرمانشاه 176 میلیارد تومان ابلاغ شده که 88 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گفته مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه این تسهیلات از طریق بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص رسته های اشتغالزایی که این تسهیلات به آنها تعلق می گیرد نیز گفت: کشاورزی ومنایع طبیعی، صنایع و معادن کوچک، فعالیت های خدماتی، گردشگری، صنایع دستی و فرش دستباف و سرمایه درگردش واحدهای مستقر در نواحی صنعتی از جمله رسته هایی هستند که این تسهیلات به شرط قرار داشتن در محدوده روستاهای استان به آنها تعلق می گیرد.

مشارکت مردم و دهیاران در اجرای پروژه های عمران روستایی

خسروانی در ادامه به موضوع اعتبارات عمرانی یک سال گذشته 1635دهیاری سطح استان اشاره کرد و افزود: تا پیش از سال گذشته اعتبارات عمرانی دهیاری ها ابتدا به حساب امور روستایی استانداری و سپس به حساب دهیاری ها واریز می شد، اما از سال گذشته این اعتبارات مستقیم به حساب دهیاری ها واریز می شود و میزان آن نیز براساس شاخص سرانه جمعیتی هر روستا است.

وی اضافه کرد: سال 95 میزان اعتبارات عمرانی دهیاری های استان 23 میلیارد تومان بود که این رقم در سالجاری تاکنون به 50 میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می شود تا پایان سال 10 میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه ادامه داد: از محل این اعتبارات 500 میلیون تومان را برای 14 روستای هدف گردشگری استان اختصاص دادیم.

وی عنوان کرد: همچنین 900 روستای فاقد دهیار در استان وجود دارد که برای حوزه عمرانی این روستاها 10میلیارد تومان به حساب بخشداران و فرمانداران استان واریز شده است.

خسروانی از دهیاران به عنوان یک ظرفیت در روستاها نام برد و ضمن تاکید بر استفاده از این ظرفیت، خاطر نشان ساخت: مشارکت مردم روستاها و دهیاران در اجرای پروژه ها، باعث کاهش هزینه های تمام شده اجرای پروژه ها می شود.

وی تاکید کرد: در راستای نظارت براجرای درست پروژه ها در هربخش یک کارشناس فنی و مسئول مالی واداری دهیاری ها مستقر شده است.

دولت درپی تامین امنیت شغلی دهیاران است

مدیرکل دفتر امور روستایی وشوارهای استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در موضوع زلزله چندان از ظرفیت دهیاران استفاده نشد، گفت: در موضوع زلزله اولین کسانی که توانستند در زلزله مدیریت بحران کنند و نقش آفرین باشند، دهیاران بودند که خوش درخشیدند.

وی از تلاش دولت برای تامین امنیت شغلی دهیاران خبرداد و افزود: پس از زلزله بار عظیمی از حجم کار به ویژه در بحث بازسازی ها برروی دوش دهیاران افتاده است.

خسروانی همچنین از استقرار تیم پزشکی خیرین سلامت در روستای زلزله زده "قلعه بهاری" دشت ذهاب یادکردو گفت: علاوه بر این تیم، تیم هایی نیز از پزشکان خیر استان در این مناطق مستقر شده اند.

وی به اقدامات دفتر امور روستایی استان در مناطق زلزله زده اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به بالا رفتن حجم زباله ها در روستاهای زلزله زده، ماشین آلات حمل زباله از استان های همدان، مرکزی و ایلام را برای حمل و دفن زباله ها فراخوان دادیم تا در این مناطق مشکل بهداشتی بوجود نیاید.

وی همچنین به درپیش بودن نمایشگاه بین المللی توانمندیهای روستایی در تهران اشاره کرد و گفت: می خواهیم در این نمایشگاه ظرفیت و توانمندیهای روستایی استان را درحوزه های مختلف به نمایش بگذاریم.

به گفته این مسئول، هر شهرستان استان در این نمایشگاه یک غرفه خواهد داشت

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار