مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتاب در منطقه، گفت: با مدیریت صحیح در بخش فرهنگ و هنر باید ذائقه مردم را تغییر بدهیم .
کد خبر: ۴۲۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰ 08 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛حجت‌الاسلام رحیم جعفری در نشست صمیمی با تعدادی از ناشران استان که  در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه کتاب از مسائل مهم کشور است و به تبع آن به دلیل اهمیت این خمیرمایه و جوهر فرهنگ، در واقع به موضوع کتاب و کتابخوانی برای حل مشکلات آن در استان تمرکز داریم.

مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به عملی نشدن قطعی ایده‌ها و عدم عبور از مسائل مهم فرهنگی و هنری که نباید آن را پیش پاافتاده دانست، گفت: همیشه بهترین تصمیمات و‌ نتیجه‌گیری بر اساس حرکت در میانه‌روی است و نباید تصور کنیم که هیچ چیز امکان پذیر نیست، مشکلات زیاد است، پس هیچ کاری نکنیم.

وی به بحث پدیده ارتباطات فرهنگی در دنیا و دسترسی به کتب و شبکه‌های اجتماعی در این راستا اشاره و تاکید کرد: واقعیت دسترسی به این امکانات فرهنگی در دنیا و زندگی امروزی ماست که هم می توان به عنوان تهدید به آن نگاه کرد و یا فرصتی برای استفاده بهینه.

جعفری با طرح این پرسش که از آیا از مجموعه 200 عنوان کتابی که چاپ می‌شود چند عنوان آن در مورد زبان و ادبیات کردی است، گفت: فرهنگ نباید دولتی باشد، چرا که هر جا فرهنگ دولتی بود در واقع بخش عظیمی از آن تخریب شده در صورتی که فرهنگ یک حقیقت انتزاعی و فلسفی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فرهنگ در عالم و واقعیت زندگی مردم اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: ابزار فرهنگی همچون تئاتر، فیلم، شعر، کتاب و... را داریم که باید از این سرمایه‌های هنری به خوبی مراقبت کنیم.

این مسؤول با تاکید بر تولیدات خوب و‌ با کیفیت به عنوان خوراک فرهنگی جامعه، ادامه داد: 
عرضه محصولات فرهنگی درست باید انجام شود و ذائقه مصرف کننده که همان مردم هستند باید تغییر پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در حوزه کتاب پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه دائمی کتاب در استان داشته باشیم و به عنوان مثال در تالار فرهنگی و هنری شهید آوینی این امکان فراهم شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه پیشکسوتان هنرمند با جوانان باید تعامل داشته باشند، تاکید کرد: جوانان نیز باید از تجربه عمر آن‌ها استفاده کنند و آن‌ها را مورد تکریم قرار بدهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: باید قبول کنیم که هم‌اکنون فضای مجازی بالاترین تاثیر را در مسائل کشور حتی مسائل مهم سیاسی ایفا می‌کند، لذا با مدیریت صحیح در بخش فرهنگ و هنر باید ذائقه مردم را تغییر بدهیم تا استفاده بهتری از فضای مجازی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار