استاندار بوشهر گفت: آبزیان بخش قابل توجهی از اقتصاد این استان را شامل می شود که صادرات میگو بدون نام ایران و بوشهر به چین بازار رقابت را از ما خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 29 May 2015
تابناک بوشهر: مصطفی سالاری شامگاه پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان بوشهر باحضور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت افزود: تعرفه ترجیحی دارای مضراتی است که در ابتدا متوجه آبزیان می شود.

وی اظهار کرد: وقتی میگوی استان بوشهر برای صادرات به بازار چین در ابتدا به ویتنام ارسال و بدون نام ایران ازآنجا به کشور مربوطه صادر می شود، باعث خارج شدن بازار رقابت از دست صادرکنندگان خواهد شد.

سالاری اضافه کرد: با توجه به این که کشور چین با کشور ما ارتباط تجاری دارد این مساله قابل پیگیری و اقدام لازم است.

وی ادامه داد: آزاد سازی سوخت یک تصمیم ملی است ولی مشکلات استان در این زمینه به صورت مکتوب و شفاهی در روزهای آینده در دیدار با معاون اول رییس جمهوری مطرح خواهد شد.

استاندار بوشهر بیان کرد: بانک های عامل به واحدهای تولیدی که دارای معوقه بانکی هستند، یک ماه تا 45 روز مهلت دهند تا مشکلاتشان درکارگروه تسهیل به تفکیک مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر انجمن صنایع استان بوشهر گفت: براساس دستور العمل های اخیر استاندار بوشهر مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی استان دستگاه های اجرایی ملزم به خرید از واحدهای تولیدی داخل استان شده اند.

خضر خلیلی افزود: کالاهای تولیدی استان بوشهر تضمین کیفیت دارند و با قیمت مناسب عرضه می می شوند.

وی با اشاره به این که تولیدات استان دارای قدرت رقابت پذیری با محصولات مشابه هستند بیان کرد: انجمن مدیران صنایع استان آمادگی کافی را در زمینه کمک به تحقق حمایت از تولیدات استان با کیفیت مطلوب دارد.

خلیلی ادامه داد: در سفر هیات دولت به استان بوشهر وعده هایی در بخش صنعت داده شد که هنوز عملیاتی نشده اند و فقط در حد نامه نگاری با بانک مرکزی است.

وی گفت: انتظار می رود وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق وعده های دولت در بخش صنایع و معادن استان بوشهر گام بردارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار