معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرد: طرح ملی پیشگیری موثر از اعتیاد در راستای ایجاد نشاط اجتماعی با محوریت هلال احمر از امروز در پنج استان کشور از جمله کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۳۶۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 24 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،کیومرث ویسی سه شنبه اظهار داشت: این طرح در استان های کرمانشاه، خوزستان، ایلام، همدان و کردستان آغاز شده است.
به گفته وی، در این طرح 185 نفر از اعضای جمعیت هلال احمر به آموزش جوانان و نوجوان در زمینه مبارزه با مواد مخدر می پردازند.
ویسی ادامه داد: هر یک از افراد آموزش دیده موظفند 50 نفر را آموزش دهند و در پایان طرح از افراد آموزش دیده آزمون آنلاین به عمل خواهد آمد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نیز در باره طرح ملی پیشگیری از اعتیاد گفت: این طرح پس از اجرا در پنج استان کرمانشاه، ایلام، همدان، خوزستان و کردستان در سراسر کشور نیز اجرایی خواهد شد.
علی شمشیری اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای این طرح از نیروهای هلال احمر به منظور فرهنگ سازی و مبارزه با مواد مخدر در مدارس، دانشگاه ها و دیگر جوامعی که در معرض خطر اعتیاد قرار دارند، استفاده می کند.
وی با بیان اینکه کار پیشگیری بسیار مهمتر از درمان است و در حوزه درمان باید 15 برابر بخش پیشگیری هزینه صرف شود، اظهار داشت: دشمنان انقلاب امروز به این نتیجه رسیده اند که به صورت نظامی نمی توانند با ایران اسلامی مقابله کنند و برهمین اساس تمام توجه را متمرکز به بخش فرهنگی کرده اند که گسترش مواد مخدر در جامعه یکی از این حربه ها است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه اضافه کرد: در استان ٨٧ گروه مردمی در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند و از ابتدای سال تاکنون بیش از شش هزار جلسه برگزار کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار