مدیر جهاد کشاورزی میناب از آغاز برداشت خیار سبز در 2هزار و 800 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 29 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد سالاری افزود: برداشت خیار سبز از هم‌اکنون آغازشده و تا اواخر بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
 
مدیر جهاد کشاورزی میناب با اشاره به میزان تولید 25 تن خیار سبز در هر هکتار از مزارع سطح زیر کشت میناب، گفت: میزان تولید نسبت به سال گذشته تغییری پیدا نکرده و انتظار می‌رود بیش از 70هزار تن محصول خیار سبز تازه از 2هزار و 800 هکتار مزارع سطح زیر کشت در شهرستان میناب برداشت شود .
 
سالاری عنوان کرد: هشت بندی، چراغ‌آباد، توکهور، تلنگ، زردتوچی و راونگ ازجمله نقاط مهم تولید خیار سبز خارج از فصل در سطح شهرستان هستند .
 
وی برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی ترویجی، اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار، رعایت اصول صحیح کاشت و تغذیه به‌موقع و مناسب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و نظارت مستمر کارشناسان از مزارع و توصیه‌های فنی به آن‌ها در خصوص مبارزه بیولوژیکی را از عمده فعالیت‌هایی دانست که در جهت تولید این محصول در مزارع این شهرستان نقش مستقیمی ایفا کرده است.
 
سالاری  میناب را حائز رتبه‌ی اول استانی درکشت و تولید خیار سبز خارج از فصل دانست و خاطرنشان کرد: این محصول علاوه بر فروش داخلی به سراسر کشور ارسال می‌شود و برای تهیه محصولات تبدیلی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار