شورای سلامت شهر چرام:
در ابتدای ورود به شهر چرام تا خروج از شهر در بلوار افرادی را می بینید که نشسته و در حال بازی شطرنج هستند افرادی هم هستند که مرتبا سیگار می کشند
کد خبر: ۲۳۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ 02 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، شورای سلامت شهرستان چرام با حضور اعضای این شورا برگزار شد.
فرماندار شهرستان چرام که ریاست این شور را بر عهده داشت گفت:ویترین خدمات دولت تدبیر و امید بحث تغییر و تحول نظام سلامت است.
ابراهیم فتاح پور افزود: بارها تاکید داشتیم از مهمترین جلسات ما تشکیل کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی بوده که نیاز است کارهای خوبی در این وادی انجام گیرد.

فتاح پور به مشکلات شهرستان چرام در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و با بیان اینکه جمع‌آوری احشام در شهرستان چرام دغدغه اصلی ما بوده که در همه جلسات مطرح می‌شود، عنوان داشت: از معضلات مشترک ما با کهگیلویه نیز بحث کشتارگاه بوده که توان شهرستان در حال حاضر فقط همین است اما باید تدبیری اندیشیده شود و این مشکل یک بار برای همیشه رفع شود.

وی با تاکید بر آموزش دهیاران در جهت کلر زنی آب روستاها به نظارت و بازدید میدانی در ماه مبارک رمضان اشاره داشت و ابراز کرد: در این ایام بحث نظارت بر اغذیه فروشی‌ها و شیرینی‌های زو لبیا و بامیه در اولویت قرار گیرد تا از بروز مشکلات و بیماری‌های احتمالی جلوگیری شود.

فتاحی از رسانه های منصف تقدیر وتشکر کرد و گفت: رسانه ها نباید فقط دنبال حاشیه باشند بلکه باید منصفانه قلم بزند همان گونه که امام راحل فرمود: خبر نگار باید قلمش از روی انصاف بوده و عین واقعیت را بنگارد.
ارائه گزارش عملکرد شبکه بهداشت چرام
مسعود احتشامی، در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به پیگیری مصوبات جلسات قبل شورای سلامت به ارائه به گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان شهرستان پرداخت، اظهار کرد: کارهای زیرساختی عمرانی زیادی شبکه بهداشت و درمان چرام در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام با بیان اینکه شبکه این شهرستان در تابستان 92 از شهرستان کهگیلویه استقرار مالی پیدا کرد، عنوان داشت: در آغاز مستقر شدن شبکه بهداشت و درمان چرام، این مرکز مشکلات زیرساختی زیادی از جمله عدم انشعاب برق در خانه‌های بهداشت روستاها داشت.

وی با اشاره به این مطلب که رفع مشکلات عمرانی و زیرساختی را در اولویت قرار دادیم، خاطرنشان کرد: ساخت هفت خانه بهداشت، محوطه‌سازی خانه بهداشت بردیان، محوطه‌سازی و دیوارسازی مرکز درمانی سرفاریاب با اعتبار 750 میلیون ریال، تجهیز و راه‌اندازی کلینیک تخصصی مرکز شهر چرام و تامین نیروی انسانی اعم از پزشک، پرستار و ماما از جمله اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام است.

این مسؤول، تجهیز مرکز شبانه‌روزی، تجهیز اتاق cpr، راه‌اندازی مرکز مشاوره ازدواج و بیماری‌های رفتاری، راه‌اندازی و تجهیز مهمانسرای شبکه، خرید آپارتمانی یک باب آپارتمان و تامین پزشک اطفال و زنان و زایمان را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان چرام دانست.

احتشامی، گفت: ارتقای آزمایشگاه سرفاریاب، تجهیز مرکز درمانی سواری، خرید و نصب سیستم پیشرفته نگهداری واکسن از دیگر اقدامات شبکه چرام در بحث زیرساختی و عمرانی بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان چرام در بخش بهداشت و درمان توسعه خوبی پیدا کرده است، متذکر شد: وضعیت شیوع میزان فشارخون بالا در گذشته شناسایی نمی‌شد ولی در حال حاضر این کار نزدیک به 20 درصد انجام می‌شود.
مشکلات بهداشتی سرفاریاب
در این جلسه بخشدار سرفاریاب هم موضوع آب شرب سرفاریاب را عنوان کرد و از کارهایی که انجام شده و باید انجام شود تا این مشکل برطرف شود گزارش کوتاهی داد.
شهردار سرفاریاب هم علاوه بر بیان مشکلات آب سرفاریاب به موضوع مواد غذایی مغازه های سرفاریاب اشاره کرد و گفت متاسفانه برخی از این مواد غذایی تارخ گذشته هستند که نیاز به بازرسی و دقت مسئولین را دارد.
برایم چاقو کشیدند
مهرعلی احمدی مطلق رئیس دامپزشکی شهرستان چرام هم گفت:مواقعی  هست که برای سرکشی به مغازه های مورد نظر می رویم ،از رفتار برخی فروشندگان متعجب می شویم مثلا وقتی به شخصی در خصوص مشکل کالایی تذکر می دهیم با چاقو به طرف ما می آید که باعث تاسف است.
نماینده نیروی انتظامی در جلسه پس از صحبت های احمدی مطلق گفت که نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد تا در خصوص افرادی که نسبت به بهداشت مردم اهمال می کنند با مسئولین همکاری لازم را بنماید.
شطرنج بازان شهر
بهنامیان مسئول هلال احمر امنیت شهر چرام را بسیار خوب توصیف کرد و وضعیت بهداشتی شهر را هم همپای مرکز استان دانست.
وی به نکته جالبی اشاره کرد و گفت:در ابتدای ورود به شهر چرام تا خروج از شهر در بلوار افرادی را می بینید که نشسته و در حال بازی شطرنج هستند افرادی هم هستند که مرتبا سیگار می کشند به همین خاطر از اداره ورزش و جوانان می خواهیم که برای این افراد مسابقاتی ویژه ترتیب دهد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
با تشکر از جناب اقای احتشامی مدیر توانمند و پرتلاش بهداشت درمان بخاطر خدمات ارزنده حضرتعالی و الحق و انصاف جای تشکر دارد از ایشوت و پرسنل خدوم و زحمت کش ایشان احسنت افرین بر فرزند برومند چرام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار