مردم و میهمانان نوروزی فارس از برکات ماه میهمانی خدا در استان بهره مند می شوند.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 09 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: تدابیر لازم برای بهره‌مندی بیشتر مردم و میهمانان نوروزی از برکات ماه میهمانی خدا در استان اتخاذ شده است.

محمد فرخ‌زاده با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: میزبانی مساجد و بقاع متبرکه از مردم و برگزاری ایستگاه‌های شادی و سفره‌های افطاری ساده تا حضور مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به گردشگران و ایجاد غرفه‌های عرضه سوغات و صنایع دستی فارس در اماکن گردشگری پرتردد را از برنامه‌های ویژه ستاد خدمات سفر فارس برشمرد.
وی به مصوبات کارگروه حمل و نقل جاده‌ای ستاد خدمات سفر استان اشاره و بیان کرد: ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، حضور فعال پایگاه‌های اورژانس، آماده‌باش ۵ هزار امدادرسان در سطح استان، ساماندهی فوری ترمینال خارجی فرودگاه، ساماندهی سرویس بهداشتی‌ها و نمازخانه‌های بین راهی و آمادگی مجتمع‌های بین راهی برای خدمات‌رسانی به مسافران از مصوبات کارگروه‌های این ستاد است.
فرخ‌زاده با اشاره به برودت احتمالی هوا در نوروز اظهار کرد: با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان، اوقاف و سایر مجموعه‌های همکار کمپ‌های زیباشهر، باغ جنت، مسجد جامع شهدا، اقامتگاه سعدی، ۶ سالن نمایشگاه بین‌المللی، ۱۳ سالن ورزشی متعلق به شهرداری، ۳ سالن ورزشی متعلق به ورزش و جوانان، ۴۲ حسینه، اقامتگاه حضرت علی‌بن حمزه (ع) و کانون فرهنگی رهپویان وصال و مدارس جهت اسکان مسافران در ایام نوروز پیش‌بینی شده‌اند.
وی ابراز امیدواری کرد: طبق مصوبات ستاد خبر مشکلات آزادراه شیراز - اصفهان، جاده گویم و کمربندی شیراز تا نوروز برطرف می‌شود.
معاون استاندار فارس افزود: به منظور رفاه حال گردشگران ساعت بازدید اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی و فهرست زمان‌بندی در اختیار مسافرین نوروزی قرار خواهد گرفت.
فرخ‌زاده گفت: ساعت بازدید از اماکن در بین دستگاه‌ها هماهنگ شده و ایجاد غرفه‌های صنایع دستی در محور حافظیه با مدیریت شهرداری شیراز و همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار