در مراسمی سید مهدی سیدین نیا به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 21 January 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در این مراسم آثار تاریخی و هنرمندان بزرگ اصفهان را مصداقی برای سرآمد بودن اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: اصفهان یکی از پایگاه‌های قدرتمند برای تولید آثار فاخر است و ظرفیت‌های زیادی دارد و باید همه تلاش کنیم تا از ظرفیتی که در اختیار داریم، به بهترین نحو استفاده کنیم.


محمدرضا جانثاری ۲۴ هزار شهید را هنرمندان واقعی اصفهان خوانده و متذکر شد: اگر کسی می‌خواهد هنر مردم اصفهان را ببیند، به یاد آورد که این مردم در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و همان روز آماده اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل شدند و هنرمندان اصفهان، چون در این فضا پرورش پیدا کرده‌اند، آثار فاخر تولید می‌کنند.


مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با بیان اینکه امسال هم پرچم فرهنگ و هنر اصفهان بالا بود، گفت: اصفهان در حوزه فیلم گوی سبقت را از کل کشور ربوده به شکلی که در آخرین جشنواره فیلم کوتاه یزد هنرمندان اصفهانی اکثر جوایز را از آن خود کردند؛ همچنین در زمینه تئاتر سال گذشته ۱۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره تائتر استان ارسال شد که در حال حاضر ۸ اثر به جشنواره فجر راه پیدا کرده است.


علی تمنایی افزود: با توجه به لزوم نمایشگاه مد و لباس، امسال برای اولین بار این جشنواره در سطح استان و کشور ایجاد شد و در این راستا ده‌ها نمایشگاه با پوشش‌های مناسب ایرانی و اسلامی طراحی و عرضه شدند؛ همچنین چهارمین جشنواره مد و لباس فردخت در کاشان کلید خورد و ۸۰۰ اثر به آن ارسال شد.


وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار نفر در اصفهان عضو صندوق هنر هستند و در این زمینه رتبه اول کشور را داریم، گفت: در این راستا حدود پنج میلیارد تومان وام با اعضای صندوق هنر در زمینه ازدواج، فرزندآوری و مواردی از این دست اعطا شد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ماندگاری ۲۵ آبان و تشییع شهدا در اصفهان گفت: تنها یک رویداد در این استان به‌قدری بی‌بدیل است که صد‌ها کتاب، قلم و دوربین باید برای ثبت آن به کار بیاید و آن رویداد موردی جز بیست‌وپنجم آبان و تشییع ۳۷٠ شهید نیست.


سید محمد هاشمی با تاکید بر تقویت هویت فرهنگی اسلامی در ایران افزود: رونق فرهنگی یکی از اهداف اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین عدالت فرهنگی و نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر به بهره برداری از مجتمع‌های فرهنگی جدیدی شد.


قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: احیای شورای هنر و تشکیل جلسات آن پس از ۱۳ سال تعطیلی از جمله اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در راستای تقویت هویت ایرانی-اسلامی از تولید تا جهت‌گیری جشنواره‌ها بر بستر هویت ایرانی و رونق فرهنگی یکی از اهداف جدی وزارت فرهنگ و ارشاد است.


هاشمی با اشاره به عدالت فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها مسئله گفت: در این راستا حدود ۱٠٠ هزار هنرجو در نقاط کشور آموزش‌های هنری و رسانه‌ای دیدند، حدود ۳٠ تالار مرکزی در فرهنگسرا‌ها و مجتمع‌های فرهنگی به بهره‌برداری رسید که این موارد از توفیقاتی بود که با همدلی و همگرایی رقم خورد.


در این مراسم که جمعی از هنر و رسانه و جمعی از مدیران استان حضور داشتند از زحمات علی تمنایی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قدردانی و سیدمهدی سیدین‌نیا به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد.


در این مراسم سیدمهدی سیدین‌نیا به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معارفه و از زحمات علی تمنایی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار