امام جمعه خورموج گفت: زمینه‌سازی جهت سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی و دولتی در شهرستان، توجه به وضعیت اشتغال جوانان، احداث بیمارستان جدید در خورموج، تامین تجهیزات بیمارستان از جمله دستگاه ام‌آرآی، بازسازی مدارس تخریبی، پیگیری جهت حذف تعرفه عوارض صادرات گوجه‌فرنگی، رسیدگی به طرح ملی نهضت مسکن، تکمیل زیرساخت‌های ورزشی از جمله زمین چمن مسکن مهر و ... از مطالباتی بود در سفر استاندار به شهرستان دشتی مطرح کردم.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ 19 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با تبریک ۱۳ رجب ولادت باسعادت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام ، روز پدر و آغاز ایام البیض، اظهار داشت: اعتکاف یک حرکت اسلامی، الهی، معنوی و یک فرصت استثنایی برای مردم متدین خصوصاً نسل جوان است، 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در خصوص اجر معنوی اعتکاف  فرمودند "کسى که از روى ایمان و براى رسیدن به ثواب الهى معتکف شود، همه گناهان گذشته او آمرزیده مى شود"؛ امیدوارم‌ با اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی مناسب زمینه حضور پرشور مردم خصوصا جوانان را در فضای اعتکاف فراهم کنیم.

زاهددوست بیان کرد: دیدار ائمه جمعه با امام و مولایشان حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) سراسر معنویتکآفرین و امیدبخش بود؛ ایشان در کلام گران‌قدرشان فرمودند "امامت جمعه جزو سخت‌ترین کارها است و شاید کمترکاری به دشواری امامت جمعه باشد. علّت هم این است که در نماز و خطبه، هم بایستی اخلاص و توجّه به حضرت حق باشد هم توجّه به خلق و مردم لازم است". 

نقش‌آفرینی مردمی در نظام اسلامی

وی با بیام اینکه رهبر انقلاب فرمودند "در نگاه اسلام و قرآن، مردم، خیلی مورد توجّهند"، گفت: چه مردمی که دارای شأن اجتماعی‌اند مثلاً اهل علم، و اهل سیاست؛ یا توده‌ مردم؛ به اعانت همه احتیاج است. 

امام جمعه خورموج ادامه داد: نظام اسلامی و رسیدن به «تمدّن اسلامی» هم جز با حضور، توجّه و مبادرت مردم امکان‌پذیر نیست؛ باید مردم بخواهند، مردم بیایند، مردم اقدام کنند. 

وی افزود: رهبر انقلاب در خصوص سلوک امام جمعه فرمودند "امام جمعه باید با مردم و در میان مردم باشد  دلسوز مردم باشد و به مردم محبت بورزد".

زاهددوست خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که برای این ایام آستانه انتخابات بسیار مهم است، توصیه به تقوای سیاسی بود؛ همه باید سیاسی باشند؛ و اسلام یک دین سیاسی است؛  امّا سیاست یک میدان لغزنده‌ای است؛ اگر چنانچه تقوا وجود نداشته باشد، انسان خطا می‌کند، می‌لغزد.لذا با تقوا و چشمِ باز در راه زندگی سیاسی، باید از لغزش‌ها جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از توصیه های حضرت آقا به ائمه‌جمعه تشویق آحاد مردم و مخاطبین  به حضور در میدانهای مختلف
از جمله میدان سیاسی و انتخابات است،لذا فرمودند "حضور مردم در انتخابات، به معنای واقعی کلمه لازم است؛ حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست؛ حق است؛ حقّ مردم است که انتخاب کنند آن کسی را که مایلند برای‌شان قانون بنویسد یا قانون را اجرا کند یا در مجلس خبرگان، انتخاب کند. این حقّ مردم است؛ و مردم بایستی از حقّ خودشان استفاده کنند.در هفته گذشته گوشه ای از اقتدار نیروهای نظامی ما توسط سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی به رخ دشمن کشیده شد".

زاهددوست بیان کرد: اقدام شجاعانه و دقیق سپاه علیه تروریست‌های داعش، موساد و جیش‌الظلم در اربیل عراق و سوریه و پاکستان پیام‌های مهمی را به دوستان و دشمنان ملت ایران مخابره کرد.

وی یادآور شد: اولین هشدار این اقدام به رژیم پلید صهیونیستی و آمرین و عاملین تروریستی است و آن هشدار این بود که اگر قصد تکرار اقدام تروریستی علیه ملت ایران را داشته باشند، بدانید که دستان بلند ایران با موشک‌های نقطه‌زن هزاران کیلومتری نفس شما را بند آورده و روزگارتان را سیاه خواهد کرد.

امام جمعه خو موج گفت: پیام‌ ما به دوستان اسرائیل در منطقه هم این بود که بدانید مزدوری برای اسرائیل علیه ملت ایران به قیمت جانتان تمام می‌شود و ایران اسلامی با شجاعت و اقتدار نیروهای نظامی خود هر دستی که به قصد تجاوز به سمت ملت ایران دراز شود آن دست را از بیخ قطع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقدام غیرمتوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان علیه بخشی از روستاهای سراوان محکوم است، عنوان کرد: امیدوارم این کشور همسایه که متاسفانه سال‌ها تروریست‌ها از خاک آن کشور برای عملیات‌های تروریستی علیه ملت ایران استفاده کرده‌اند، جایگاه خود را بشناسد و با هوشیاری از افتادن به دام دشمنان جلوگیری کند.

زاهددوست با اشاره به سفر جمعی استاندار بوشهر و مدیران کل به شهرستان دشتی، خاطرنشان کرد: حضور کاروان خدمت دولت مردمی در شهرستان دشتی اقدامی قابل تقدیر است.

وی افزود: با تلاش و همت دولت مردمی امروز پروژه‌های مهمی در شهرستان که بعضا ۱۰ تا ۱۵ سال معلق بودند در حال احداث است که نشان از پیگیری و دغدغه‌مندی استاندار و فرماندار شهرستان و عنایت ویژه دولت مردمی به این شهرستان است.

وی ابراز کرد: پروژه سد دشت پلنگ، جاده لاور، پل شیخیان، پروژه اتصال شهرستان دشتی به جم و جاده ناصری به شُنبه و پروژه‌های مهم دیگری است که در این دولت و به خدمت عزیزان عملیات اجرایی آن به پیش می‌رود و بخشی از آنها در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

زاهددوست ابراز کرد: زمینه‌سازی جهت سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی و دولتی در شهرستان، توجه به وضعیت اشتغال جوانان، احداث بیمارستان جدید در خورموج، تامین تجهیزات بیمارستان از جمله دستگاه ام‌آرآی، بازسازی مدارس تخریبی، پیگیری جهت حذف تعرفه عوارض صادرات گوجه‌فرنگی، رسیدگی به طرح ملی نهضت مسکن، تکمیل زیرساخت‌های ورزشی از جمله زمین چمن مسکن مهر و ... از مطالباتی بود که بنده به‌عنوان خادم شما در این سفر از استاندار داشتم که امیدواریم بخش مهمی از این مطالبات با پیگیری فرماندار محقق شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار