با قابلیت جداسازی هیدروژن در صنعت داروسازی
دانش بنیان های اصفهان «ژنراتور‌های هیدروژنی» را باقابلیت جداسازی هیدروژن در صنعت داروسازی بومی سازی کردند.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 08 January 2024

کارشناس فنی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی مستقر در پارک علم و فناوری اصفهان گفت: ژنراتور‌های هیدروژنی، جایگزینی مناسب برای کپسول‌های هیدروژنی است، که این کپسول‌ها خطرات بسیاری ازجمله خطر انفجار و آتش‌سوزی دارند.
کوروش ژیانی درباره کارکرد «ژنراتور‌های هیدروژنی» افزود: این ژنراتورها، آب را «الکترولیزه» می‌کنند، یعنی آب خالص بدون یون را وارد دستگاه کرده و دستگاه آب را جدا می‌کند، درنهایت هیدروژن و اکسیژن جداشده، خروجی این دستگاه هستند.
وی گفت: هیدروژن جدا شده در دستگاه بعد از فرآیند خشک‌سازی، برای استفاده در صنعت داروسازی، آزمایشگاه‌ها و لابراتورها، پزشکی قانونی، قابل استفاده است.
کارشناس فنی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی در اصفهان با بیان اینکه ژنراتور‌های هیدروژنی در داخل کشور بومی‌سازی شده‌اند، افزود: تا قبل از ساخت این دستگاه‌ها، از کشور‌هایی مانند آلمان، آمریکا این دستگاه‌ها وارد کشور می‌شد و به‌دلیل وجود تحریم‌ها، اغلب خدماتی از نمایندگی‌ها، دریافت نمی‌شد.
وی گفت: نکته قابل توجه درباره محصولات این شرکت دانش‌بنیان، تعمیراتی است که برای دستگاه‌های وارداتی موجود در کشور توسط متخصصان شرکت، انجام می‌شود.
ژیانی با بیان اینکه ژنراتور‌های هیدروژنی دارای گارانتی و ضمانت‌نامه هستند، افزود: درواقع تمام محصولات شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اصفهان، دارای یکسال گارانتی یا ضمانت است و دستگاه ژنراتور‌های هیدروژنی هم دارای خدمات پس از فروش برای تعمیر توسط متخصصان شرکت، هستند.
کارشناس فنی این شرکت دانش‌بنیان ایرانی با اشاره به اینکه گستره قیمت ژنراتور‌های هیدروژنی بستگی به نوع آن دارد، گفت: این دستگاه‌ها دو نوع دارند؛ نوع اول، با مواد قلیایی و نوع دوم با سیستم آب دوبار تقطیع کار می‌کند.
ژیانی افزود: دستگاهی که با مواد قلیایی کار می‌کند، توان تولیدی ۳۰۰ میلی لیتر بر دقیقه را دارد و قیمت آن از سیستم‌های دیگر، کمی پایین‌تر است، اما دستگاه‌های دوبار تقطیع، به مراتب قیمت بالاتری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار