مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: پویش اهدای خون «مهرفاطمی» در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۶ آذر تا ۱۳ دی در مراکز اهدای خون استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 17 December 2023

کیان دهراب پور گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و به منظور تاثیر در نگرش دختران و زنان نسبت به ضرورت و حیاتبخش بودن اهدای خون پویشی تحت عنوان مهر فاطمی با شعار بانوی ایرانی نبض زندگی و اهدای خون در استان اصفهان و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: باور داریم که اگر یک زن در خانواده به جمع اهداکنندگان خون بپیوندد بر فرهنگ‌سازی این عمل انسان‌ دوستانه دربین دیگر اعضای خانواده و جامعه نیز اثر گزار خواهد بود.

وی ادامه داد: مرکز خونگیری خواجو از ۷ صبح تا ۱۸:۳۰ عصر، پایگاه خونگیری شهید حججی روزهای زوج ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و پایگاه خونگیری شاهین شهر روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ آماده داوطلبان اهداء خون هستند.

دهراب‌پور گفت: پایگاه خونگیری خمینی شهر از ۷:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ و پایگاه خونگیری نایین روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و پایگاه‌های خونگیری شهرستان های نجف‌آباد، شهرضا و کاشان از ۷:۳۰ صبح تا ۱۳ ظهر و شهرستان گلپایگان از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و شهرستان خوانسار از ۷:۳۰ صبح تا ۱۳ ظهر آماده دریافت اهداء خون می‌باشد.

وی ادامه داد: استان اصفهان ۶۲ مرکز درمانی دارد که فرآورده‌های خونی را به روز دریافت می‌کنند و اهدای هر واحد خون حداقل جان سه نفر را نجات می‌دهد.

دهراب‌پور خاطرنشان کرد: سال گذشته میانگین اهداء خون در استان به ازاء هر یک هزار نفر ۲۵.۵۵ درصد بود که این رقم در کشور ۲۶.۵۵ درصد است و اصفهان در این زمینه جایگاه کمتری از رقم کشوری دارد.

وی تاکید کرد: همچنین اهداء خون بانوان در اصفهان ۳.۲۲ درصد در سال ۱۴۰۱ بود که این رقم از میانگین کشوری(۴.۵۳ درصد) بیشتر است که البته باید بانوان تشویق به اهداء خون شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار