سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری، عصر امروز در اصفهان گشایش یافت.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 26 September 2023

در این نمایشگاه فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی با هدف بازاریابی گردشگری و فروش و عرضه صنایع دستی استان اصفهان در بیش از ۱۸۰ غرفه آخرین خدمات، توانمندی‌ها و آثار هنری خود را به مدت چهار روز به نمایش گذاشته اند.

در این نمایشگاه که در آستانه "روزِ جهانی گردشگری و جهانگردی" آغاز بکار کرده خدمات بخش‌ها و ساختار‌های مختلف صنعت گردشگری اصفهان از جمله آژانس‌های مسافرتی، مراکز اقامتی و گردشگری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و مؤسسه‌های آموزشی مرتبط در بیش از چهار هزار مترمربع از فضای نمایشگاهی معرفی می‌شوند.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان در آستانه روز جهانی گردشگری آغاز بکار کرده و تا هفتم مهر ادامه دارد.
امسال در کنار این نمایشگاه ۵ کشور خارجی همچون ترکیه، امارات متحده عربی، عمان و روسیه ۲ خواهرخوانده اصفهان نیز همچون سن‌پترزبورگ از روسیه و شهر کویت از کشور کویت مشارکت دارند.

روز جهانی گردشگری هر سال در روز ۲۷ سپتامبر مصادف با پنج مهر برگزار می‌شود، این روز بطور رسمی از سال ۱۹۸۰ از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) بعنوان "روز گردشگری و جهانگردی" انتخاب شده است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و ۱۶ اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع عتیق، سه قنات به نام‌های "وزوان"، "مزدآباد" و "مون" و کاروانسرا‌های "نوشیروان"، "گز"، "امین‌آباد"، "مرنجاب"، "نیستانک"، "کوهپایه"، "گبرآباد"، "مهیار" و "شیخعلی خان" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار