مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: تا این لحظه کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، مالزی، روسیه و عمان برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 20 September 2023

شهرام امیری افزود: همچنین با شهرهای خواهر خوانده‌های اصفهان نیز برای مشارکت در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی رایزنی شده است که به احتمال چهار خواهرخوانده که هنوز اسامی آنها قطعی نیست، در این نمایشگاه مشارکت خواهند داشت.

اصفهان با شهرهای شی آنِ چین، کوالالامپورِ مالزی، فلورانسِ ایتالیا، یاشِ رومانی، بارسلونای اسپانیا، ایروانِ ارمنستان، کویتِ کویت، فرایبورگِ آلمان، هاوانای کوبا، لاهور پاکستان، سن پترزبورگ روسیه، داکارِ سنگال و بعلبکِ لبنان خواهرخوانده است.

وی زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان را از چهارم تا هفتم مهر جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان از هفتم تا یازدهم مهر برگزارش شد اما امسال زمان برگزاری سیزدهمین دوره به جلوتر کشیده شده و دلیل آن هم این است که زمانِ برگزاری نمایشگاه با هفته گردشگری تطابق داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار مترمربع از فضای نمایشگاه بطور مساوی به فعالان بخش گردشگری و صنایع دستی اختصاص پیدا کرده است.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به وقوع ناآرامی‌های سال گذشته و همزمانی آن با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان گفت: سال گذشته نخستین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان بعد از دوران پاندمی کرونا و مقارن با حدوث ناآرامی‌ها برگزار شد که این مساله کامِ فعالان گردشگری و صنایع دستی را تلخ کرد، اما امسال سعی شده است تا با کیفی کردن نمایشگاه، این تلخ‌کامی‌ها جبران شود.

وی تصریح کرد: امسال تلاش بر این است که سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت و گو محور باشد و فعالان گردشگری در حوزه هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و سُفره‌خانه‌های سنتی با فعالانِ همتای خود در کشور، گفت و گو داشته باشند.
امیری افزود: امیدواریم با مشارکت کشورهای خارجی مثل ترکیه که فعالترین کشورِ گردشگریِ خاورمیانه است، بتوانیم برای استان اصفهان جذب گردشگر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی نمایشگاه فرستادن گردشگر نیست بلکه هدف جذب گردشگر از این کشورهاست.
به گفته امیری، در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان دوره های آموزشی برای فعالان گردشگری بخصوص در حوزه آژانس‌داری و هتلداری برگزار خواهد شد که آموزش های لازم در راستای جذب گردشگر و ارائه خدمات اقامتی به گردشگران ارائه‌ خواهد شد.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، هدفِ نمایشگاه امسال در حوزه صنایع دستی را حمایت از فروش محصولات خواند و افزود: امسال در این نمایشگاه تلاش بر عرضه و فروش محصولات صنایع دستی است و در عین حال رونمایی از چند اثر شاخص هنرمندان را در نیز برنامه خود خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار