اثربخش‌ترین و بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا در مواقع تعادل آب و هوایی یعنی شهریور و اوایل مهر است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 07 September 2023

محمدرضا رشیدی نوش‌آبادی تاکید کرد: گروه‌های پر خطر از جمله بیماران خاص و صعب‌العلاج، مبتلایان به بیماری‌های مزمن، آسیب‌های قلبی، عروقی، دچار نقص سیستم ایمنی و افراد مُسن، قبل از ورود به همه گیریِ فصلی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی گفت: پخشِ واکسن آنفلوآنزای داخلی در داروخانه‌ها آغاز شده و طبق اعلام سازمان غذا و دارو، ظرف چند روز آینده، واکسن‌های وارداتی نیز وارد بازار مصرف خواهند شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نخستین موجِ شیوعِ بیماری آنفلوآنزا در ایران و کشورهای نیمکره شمالی به طور معمول از نیمه دوم مهر آغاز می‌شود و مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به آن، استفاده صحیح از ماسک است.‌

وی گفت: سالمندانِ بالای ۶۵ سال، بیماران دیابتی، بیمارانی که شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی می‌شوند و خانم‌های باردار، به خصوص آنها که سه ماهه دوم و سوم ِحاملگی‌شان در پاییز و زمستان است، در اولویتِ تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از مردم خواست که هنگام ابتلا به این بیماری از خود درمانی و استفاده خودسرانه مولتی‌ویتامین‌ها به شکل ترکیبی مانند فارماتون و نوروبیون خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار