امام جمعه برازجان گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که نه نانوایی‌ها از وضعیت فروش خود راضی‌اند و نه مردم و مشتریان از کیفیت نان راضی‌اند، طرح کارتی کردن عرضه نان نیز نیمه کاره رها شده و بلاتکلیف مانده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ 11 August 2023

به گزارش  تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: اختصاص یارانه به نیاز‌های اساسی مردم از قبیل برق، آب، گاز و نان یک خدمت بزرگی است که توسط دولت انجام می‌گیرد، شکرگذاری از این خدمت و نعمت‌ها به این است که در استفاده و مصرف آن‌ها اسراف نداشته باشیم.

امام جمعه دشتستان افزود: هرگونه اسراف در مصرف آن‌ها حرام است، دولت سالانه ۴۲ هزار میلیارد ریال برای کالا‌های اساسی یارانه پرداخت می‌کند که ۷۰ درصد این رقم به نان اختصاص دارد؛ متاسفانه عده‌ای از این خدمات دولت و نعمت‌ها سوء استفاده می‌کنند در مصرف آب و برق و گاز زیاده روی می‌کنند، نان را بی کیفیت پخت می‌کنند و به مردم می‌دهند، آرد یارانه‌ای را به صورت غیر مجاز می‌فروشند.

مصلح ابراز داشت: از مردم عزیز می‌خواهیم نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز توجه داشته باشند و از مسؤولین در استان و شهرستان دشتستان نیز می‌خواهیم نسبت به مشکل کیفیت نان و عرضه نامناسب آن تدبیری اتخاذ کنند؛ متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که نه نانوایی‌ها از وضعیت فروش خود راضی‌اند و نه مردم و مشتریان از کیفیت نان راضی‌اند، طرح کارتی کردن عرضه نان نیز نیمه کاره رها شده و بلاتکلیف مانده است.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد: لذا از مسؤولان می‌خواهیم قبل از آنکه در مورد قیمت نان تصمیم بگیرند نسبت به کیفیت نان چاره اندیشی کنند.

مصلح با اشاره به پوشش رایگان بیمه پنج دهک اول گفت: طبق مصوبه اخیر هیأت دولت تمام پنج دهک اول درآمدی جامعه و حتی دهک‌های درآمدی ۶ تا ۹ نیز با شرایطی می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند که پنج دهک اول بصورت رایگان و چهار دهک دیگر نیز با پرداخت حداقلی بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند، کسانی که فاقد بیمه هستند جهت بیمه سلامت خود و خانواده از این فرصت استفاده کنند.

امام جمعه دشتستان ضمن گرامی داشت ۲۶ مرداد آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: ۲۶ مرداد ماه روز بازگشت آزادگان غیور بـه ایران اسلامی، موهبتی اسـت وصف ناپذیر کـه شادی دل های بسیاری را بـه همراه آورد و غرور و فخر ملی مان را افزود.

مصلح افزود: این روز بزرگ، یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‌‏ای اسـت کـه پس از تحمل سال‏‌ها شکنجه و دوری از عزیزان بـه شرف افتخار آزادگی نائل شدند. صبوری خانواده این عزیزان در دوران اسارت بسیار مایه افتخار و مباهات بود.

امام جمعه دشتستان اظهار داشت: آزادگان آمدند همانطور کـه رفته بودند، دلیر و مقاوم، نستوه و استوار، امیدوار و دلاور آمدند با همان صلابت همیشگی، خاک پای آزادگان، سُرمه چشمان میهن و سالروز بازگشت آزادگان سرافراز بـه دامن پر مهر ایران اسلامی را به همه آزادگان و ملت آزاده و رهبر عزیزتر از جانمان عرض تبریک داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار