تابناک هرمزگان// همزمان با چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان ۶ مخزن جدید فرآورده‌های نفتی خط لوله انتقال نفت خام و فرآورده‌های صادراتی و بویلر کمکی تولید بخار پالایشگاه نفت بندرعباس به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 08 February 2023
 

به گزارش تابناک از هرمزگان// مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس روز سه‌شنبه در این مراسم گفت: اقدامات صورت گرفته به منظور تضمین و استمرار تولید فرآورده‌های نفتی با مجموعه اعتبار ریالی ۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال و ۶ میلیون و ۳۰۲ هزار یورو اجرا شده است.

هاشم نامور افزود: طرح ذخیره سازی فراورده های نفتی شامل ۶ مخزن از ۲ دستگاه از نوع سقف شناور از نوع سقف ثابت برای فراورده نفت گاز است که هر یک ظرفیت ذخیره سازی ۲۵۰ هزار بشکه را دارند.

وی ادامه داد: مخازن جدید با اعتبار چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال و ۸۰۲ هزار یورو در مدت ۳۳ ماه ساخته شده‌اند که با بهره برداری از آنها ظرفیت ذخیره سازی در پالایشگاه نفت بندرعباس به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافت و علاوه‌بر اینکه حجم ذخیره سازی به مدت ۱۰ روز افزایش یافته موجب کاهش ریسک و استمرار فرایند تولید نیز گردید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اضافه کرد: افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین و نفت گاز، کاهش ریسک عملیات تولید، ذخیره سازی، افزایش توان تاب آوری مطابق با نقشه راهبردی شرکت، تامین بخشی از مخازن طرح بزرگ ارتقای کیفیت محصولات سنگین، استفاده از تمامی ظرفیت‌های فنی موجود و افزایش بهره وری سیستم انتقال و ذخیره سازی فراورده از اهداف ساخت ۶ مخزن جدید است.

نامور در رابطه با خطوط لوله ۳۰ اینچ نفت خام فراورده های صادراتی نیز اظهار کرد: این طرح شامل سه و نیم کیلومتر خط لوله نفت خام و ۲ کیلومتر خط لوله فرآورده های صادراتی است که در مدت ۱۷ ماه و با اعتبار هزار و۳۲۳ میلیارد ریال ساخته شد.

وی یادآور شد: با توجه به اجرای انتقال نفت خام گوره جاسک به منظور تضمین استمرار عملیات تولید فرآورده های نفتی و کاهش ریسک عملیات ناشی از کمبود نفت خام، کاهش هزینه‌های انتقال، کاربری اسکله نفتی موجود در بندرعباس به منظور صادرات فرآورده‌های تولیدی مازاد پالایشگاه و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی دریایی با هماهنگی های صورت گرفته و اخذ مجوزهای لازم طرح احداث خطوط لوله انتقال نفت خام اجرا شد.

با افتتاح این طرح‌ها ظرفیت ذخیره سازی در پالایشگاه نفت بندرعباس ۱۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام//

برچسب ها: پالایشگاه نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار