سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان گفت: ۲۵۲ نفر در این استان در سالجاری بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن، مسموم شدند و ۱۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 29 December 2022

فرهاد حیدری افزود: میزان موارد مسمومیت با گاز منواُکسیدکربن در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان اظهار داشت: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در این استان ۴۳ هزار و ۶۴۲ مورد در مناطق شهری و ۱۸ هزار و ۲۸۵ مورد در نقاط جاده ای استان رخ داده است.

وی اضافه کرد: بالگرد امدادی اورژانس از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۵۳ بار به ماموریت اعزام و ۷۷ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

حیدری افزود: امداد هوایی اورژانس استان اصفهان در مدت مشابه سال گذشته، در ۲۷ ماموریت امدادی، ۳۴ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده است که از افزایش ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان حکایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی این استان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، به ۲۱۹ هزار و ۷۴۶ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۵۷ هزار و ۸۲۰ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۱ هزار و ۹۲۷ مورد حوادث رانندگی بوده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با بیان اینکه اظهار داشت: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی و ۵ اتاق فرمان برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار