رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از هر ٢ بیمار مراجعه کننده برای انجام تست کرونا در استان، تست یک بیمار مثبت می شود.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 26 July 2022

شاهین شیرانی روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونا در استانداری اصفهان افزود: بر این اساس اکنون تست حدود ۴۵٠ بیمار مشکوک به کرونا در استان مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا در استان در حال افزایش است، گفت: در تیرماه ١١ نفر بر اثر کرونا فوت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: براساس آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستانها به لحاظ میزان ابتلا به کرونا اکنون سه شهرستان سمیرم، شهرضا و نطنز در  وضعیت قرمز(بسیار پرخطر) قرار دارند.

به گفته وی اکنون ۵٧٣ نفر بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان به جز کاشان، آران و بیدگل بستری و ٧۶ نفر هم در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

شیرانی همچنین با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان گفت: در مجموع ٨۴ میلیون و ٨١۴ هزار دز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در استان تزریق شد، ولی درخصوص دز چهارم واکسن کرونا تنها ٧٨ هزار دز و به نوعی به ٢ درصد از جمعیت ١٨ سال به بالا در استان تزریق شده است.

وی یادآور شد: اکنون حدود هزار واحد بهداشتی شهری و روستایی در استان به واکسیناسیون کرونا می پردازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به بررسی وضعیت سلامت حجاج  اصفهانی گفت: در مجموع نتیجه تست کرونای هفت نفر و تست ابتلا به آنفلوآنزای هفت نفر دیگر از حجاح مثبت بود.

وی در مجموع با اشاره به وضعیت صعودی ابتلا به کرونا در استان گفت: تمامی فرمانداران استان باید برای مقوله پیشگیری و ترغیب به واکسیناسیون دز چهارم و مردمی کردن این مطالبه جهادی، عملیاتی و قرارگاهی وارد عمل شوند.

شیرانی بر اعزام تیم های سیار برای واکسیناسیون کرونا در اماکن عمومی همانند بازار و مراکز نگهداری سالمندان، معلولان تاکید کرد و گفت: هنوز بیش از ٩۵ درصد دز چهارم واکسن را دریافت نکردند و نیاز است تا از حالت سنتی واکسیناسیون خارج شویم و خودمان به سراغ مردم برویم.

وی همچنین بیشترین مکانهای تجمعی که کمترین میزان پروتکل ها رعایت می شود را مترو و اتوبوسهای درون شهری عنوان کرد و گفت: بنا بر آمار کسب شده در این مکانها که مردم در تماس نزدیک با هم هستند تنها ۴٠ درصد ماسک می زنند که خیلی خطرناک است و جای نگرانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار