امام جمعه گناوه:
امام جمعه گناوه گفت: حماسه آفرینی ظهراب رستمی صیاد فداکار و ایثارگر این شهرستان باید الگویی مناسب درفرهنگ یاری رسانی در جامعه بخوبی معرفی و تبیین شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 31 October 2021

به گزارش تابناک بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی شنبه شب در آیین تجلیل از ظهراب رستمی صیاد فداکار این شهرستان نجات دهنده جان ۲۲ هموطن در دریا افزود: تعدادی از دانشجویانی که در سال ۸۸ در دریا پناهی نداشتند فرشته نجاتی به نام ظهراب رستمی به داد آنها می رسد و آنها را از غرق شدن در خلیج فارس نجات داد.

وی اظهارکرد: جلوه‌ های انسان دوستی ،دستگیری و نجات انسانها در مواقع نیاز می‌تواند برای هرشخصی نظیر صیاد فداکار گناوه‌ای در اذهان و خاطره ها ماندگار و جاودان بماند.

امام جمعه گناوه گفت: در مقطعی حماسه دهقان فداکار در مدارس و کتاب‌های درسی ثبت و منظور شد ، باید حماسه صیاد فداکار این شهرستان نیز در کتب درسی چاپ شود.

وی افزود: اگر می بینیم در اقصی نقاط کشور افرادی جانشان را در طبق اخلاص برای نجات جان همنوع خود می‌گذارند باید نامشان زنده نگه داشته شود.

رکنی حسینی ،رسیدگی به رفع مسایل و مشکلات صیادان را ضروری دانست و گفت: صید مخرب غیرمجاز ترال یکی از معضلاتی است که صیادان این منطقه با آن روبرو هستند و باید متولیان امر برخورد جدی با فرصت طلبان کنند.

وی افزود: درحالیکه رزق و روزی صیادان از دریا تامین می‌شود و افرادی فرصت طلب وجود دارند که با صید غیر مجاز ترال قوانین را زیرپا می گذارند و علاوه بر اینکه معیشت این قشر را با مشکل مواجه کرده اند ، آبزیان دریایی را نابود می‌کنند.

امام جمعه گناوه: حماسه‌آفرینی صیاد فداکار برای جامعه تبیین شود

فرماندار گناوه نیز با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری تجلیل از صیاد فداکار این شهرستان گفت: تکریم از چنین شخصیت هایی باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل و نهادینه شود.

غلامرضا مهرجو افزود: مسایل و مشکلات صیادان از جمله موضوع صید غیر مجاز ترال به اطلاع مسئولان مربوطه رسانده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: به پاس زحمات ارزشمند ظهراب رستمی ،این شورای و شهرداری یکی از خیابان های این بندر را در محله حرم به حرم مزین به نام صیاد فداکار کرده است.

هادی عرب زاده افزود: شورای گناوه مصوبه کرده است یک سردیس همراه با زندگی نامه و خاطرات جانفشانی صیاد فداکار این شهرستان دریکی از نقاط مهم شهر نصب شود.

وی گفت: درقبال رشادت و فداکاری‌های افرادی که جان انسانها را نجات می‌دهند و از میهن دفاع می‌کنند هه مسئولیم و باید به نحو درخور و شایسته زحمات آنها را پاس بداریم و به آیندگان معرفی کنیم.

این آیین که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر، تعاونی صیادان و انجمن فعالان اجتماعی در کلبه فرهنگ و هنر این شهرستان برگزارشد، از ظهراب رستمی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

'ظهراب رستمی' صیاد و ناخدای فداکار گناوه ای در هشتم آبان سال ۱۳۸۸ جان ۲۲ تن از هموطنان را که بیشتر آنها دانشجو و در مسیر جزیره خارگ به گناوه به وسیله یک شناور اتوبوس دریایی در حرکت بودند بر اثر غرق شدن در امواج متلاطم و خروشان خلیج فارس نجات داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار