تاکید معاون استاندار بر تسریع در روند خروج زندان از شهر تبریز

معاون سیاسی و امنیتی استان آذربایجان شرقی بر تسریع در روند خروج زندان از شهر تبریز با عقد تفاهم نامه بین اداره کل زندان ها و شهرداری تبریز تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 08 September 2015
به گزارش تابناک تبریز سعید شبستری در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که در اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان برگزار شد، اظهار کرد: خروج زندان از شهر در سریع‌ترین زمان ممکن ضروری بوده چرا که این اقدام می تواند مانع بسیاری از آسیب های جنبی جامعه شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی بیان کرد: سرمایه اجتماعی یکی از اولویت های مورد اهمیت است که موضوعاتی همچون رضایت و مشارکت مردم را شامل می شود.

شبستری یادآور شد: برخی از دستگاه ها خدماتی که ارایه می دهند با تقاضا و انتظارات جامعه فاصله دارد بر این اساس باید رضایت مردم بیش از پیش در هر زمانی مورد توجه باشد.

وی افزود: از طرفی سواد و آگاهی مردم هم موجب کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در جامعه می شود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را اعتیاد دانست و گفت: زندانیان استان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به علت جرایم مربوط به اعتیاد و مواد مخدر در زندان هستند.

شبستری تاکید کرد: تاسیس اردوگاه ماده 16 حرکت بزرگی برای مبارزه با اعتیاد است که در مرحله دوم به دنبال ایجاد کمپ های ترک اعتیاد به صورت استاندارد خواهد بود.

استان امسال از وجود معتادان متجاهر پاک می شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر این کار گروه هم در این نشست گفت: تا پایان سال 94 در هر شهرستان استان باید یک مساله و مشکل اجتماعی به صورت کامل ریشه کن شود.

حسن استوار آذر همچنین اظهار کرد: بر اساس مصوبات این کارگروه مقرر شده تا استان از هر گونه معتاد متجاهر ریشه کن شود

بیش از هفتاد درصد جرایم زندانیان استان ریشه در اعتیاد دارد

مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی هم گفت: بیش از هفتاد درصد زندانیان استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به علت جرایم مربوط به اعتیاد و مواد مخدر در زندان هستند.

علی اکبر بنی هاشمی نیز در این نشست اظهار کرد: 43 درصد این آمار مربوط به جرایم مستقیم مواد مخدر در زندان هستند.

وی همچنین افزود: ایجاد تغییر نگرش مجرمانه و توانمندسازی زندانیان برای بازگشت به جامعه از اهداف اصلی اداره کل زندان ها است.

وی همچنین در خصوص پیشرفت فیزیکی زندان جدید تبریز گفت: این زندان 18درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر این اساس با پیمانکار این طرح لغو قرارداد می شود تا با همکاری شهرداری تبریز این زندان که در نزدیکی بابا باغی در حال ساخت است به پایان برسد.

بنی هاشمی با بیان مشکلات و آسیب های حوزه زندان های استان،بیان کرد: نبود زندان باز در تبریز ، عدم وجود اعتبارات فرهنگی، عدم پذیریش زندانی پس از آزادی از زندان از سوی جامعه، مشکلات درمانی و بهداشتی خانواده های زندانیان و کمبود فضای فیزیکی زندان ها از جمله مشکلات عمده این حوزه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار