۲۳ درصد کلاس های استان مرکزی ناایمن است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در مدت زمان ۶ سال تعداد کلاس های ناایمن از ۸۳ درصد به ۲۳ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۰۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 14 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدی در شورای اداری استان مرکزی افزود: در سال ۹۸ دو پروژه مردمی با ۱۸ کلاس و ۱۷ پروژه مشارکتی با ۹۲ کلاس و هفت پروژه دولتی با ۳۰ کلاس و مجموع اعتبار هزینه شده ۴۷۰ میلیارد ریال تحویل داده شده است.
وی یادآورشد: متوسط پروژه تحویلی در سال گذشته هر ۱۴ روز یک پروژه و هر هفته سه کلاس و متوسط پروژه تحویلی در سال جاری هر ۱۰ روز یک پروژه و هر هفته حدود پنج کلاس است.
وی اضافه کرد: جمعا ۹۹ پروژه نیمه تمام با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی در سال جاری باقی مانده که برای تکمیل این پروژه ها دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
محمدی گفت: پیش بینی می شود تعداد کلاس های تحویلی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۹۵ درصد افزایش داشته باشد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته از دو هزار و ۱۸۸ کلاس غیراستاندارد، در ابتدای سال ۱۸۱ کلاس با بخاری هرمتیک و ۲۱۹ کلاس با حرارت مرکزی پکیج استاندارد سازی شدند که هزار و ۷۸۸ کلاس در ابتدای سال ۹۹ باقی ماند، بنابراین در مدت زمان ۶ سال تعداد کلاس های ناایمن از ۸۳ درصد به ۲۳ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در سال ۹۸ نسبت به جمع آوری بخاری گازی و اصلاح سیستم گرمایشی تمامی خوابگاه های دانش آموزی مدارس شبانه روزی استان اقدام شد و در حال حاضر این استان فاقد خوابگاه شبانه روزی با سیستم گرمایشی غیراستاندارد است.
محمدی تاکید کرد: همچنین تعداد مدارس کانکسی استان از ۷۰ مدرسه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به ۵۸ مدرسه در سال بعد و در نهایت به ۵۱ مدرسه و ۶۲ کلاس در سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ رسیده که کاهش ۲۷ درصدی تعداد کلاس های کانکسی را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار