۸۰ درصد پرونده های معوق دادگستری استان مرکزی مختومه شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با انجام اقدامات جهادی، ۸۰ درصد پرونده های معوق دادگستری استان امسال مختومه شده‌است.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 13 October 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان سفر به حوزه ی قضایی آشتیان و در دیدار با امام جمعه این شهرستان افزود: دستگاه قضا قدم‌های بزرگی در مدت کوتاهی برداشته که یکی از نمونه‌های آن کاهش پرونده‌های معوق است.
وی یادآورشد: با روحیه تحولی و جهادی و انقلابی و پیگیری بسیار مجدانه رئیس دستگاه قضا و به تبع آن استان مرکزی نزدیک به ۸۰ درصد پرونده‌های معوق درسالجاری مختومه شد که موجب رضایتمندی مردم شده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: امروز دستگاه قضا کمر همت را بسته که تا حد توان عدالت را اجرا و اعتمادزایی کند، مردم در شرایط سختی قرار دارند و نباید اعتماد را از آنها سلب کرد.
وی شعار محوری دستگاه قضا را تکریم مراجعین برشمرد و گفت:به دنبال این هستیم کسی از اخلاق و رفتار دستگاه قضا گلایه نداشته باشد و اگر گلایه‌ای هم باشد از قلم باشد، چرا که قلم قضات باید قاطع باشد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهارداشت: یکی دیگر از اولویت‌های مهم این است که قضات به حدی از دانش و تجربه دست پیدا کنند که میزان خطا در رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد و از میزان خطاها کاسته شود، تا ریزش اعتماد عمومی از بین رفته و اعتمادزایی کنیم، چرا که باور داریم مردم مهم‌ترین مولفه امنیت ملی هستند و نباید این سرمایه را به واسطه بی‌اعتمادی از دست داد.
وی ادامه داد: برخورد با فساد نیز از دیگر سیاست‌های مهم قوه قضاییه است، کار بسیار سختی را آغاز کرده‌ایم، دست‌انداز‌ها و سنگ‌اندازی‌های بزرگی پیشرو خواهیم داشت، اما با تمام توان در مقابله با فساد ایستادگی خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: شهرستان‌ها باید شورای فرهنگ عمومی را فعال کرده و با جدیت به مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه ورود کنند و با آسیب شناسی آن ها به رفع معضلات بپردازند.
امام جمعه شهرستان آشتیان هم گفت: رضایت‌مندی که امروز مردم از دستگاه قضا دارند، در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری افزود: امروز به واسطه اقدامات ارزشمند دستگاه قضا امید به جامعه بازگشته و دیوار بی‌اعتمادی مردم از بین رفته است.
حضور در گلزار شهدای شهرستان آشتیان و گلباران قبور شهدا، دیدار و گفت‌وگو با قضات و کارکنان دادگستری آشتیان، دیدار با اعضای شورای تامین شهرستان از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس کل دادگستری استان مرکزی به شهرستان آشتیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار