نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

بسیج سیاسی است ولی سیاست زده نیست/بسیج تضمین‌کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی ملت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که عدم وابستگی به جناح‌های سیاسی با تفکر بسیجی امکان پذیر است، گفت: بسیج به جناح‌های سیاسی وابسته نیست، بسیج خود سیاسی است ولی سیاست زده نیست.
کد خبر: ۷۹۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 23 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه در دانشگاه تبریز، با بیان این‌که تفکر بسیجی، یک تفکر عینی و جاری در کشور است، اظهار کرد: بسیج مجموعه‌ای از معرفت‌ها و ارزش‌هایی است که می‌تواند مجموعه عظیمی را در میان ملت به وجود آورد، همچنین تضمین کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی است.

وی افزود: تفکر بسیجی یک منظومه فکری مستحکم اعتقادی، دینی و علمی است و عدم سایش فکری در گذر زمان یکی از دلایلی است که فرهنگ بسیج را با سایر تفکرها جدا می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم بصیرت و داشتن بینش سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن را از دیگر ویژگی‌های بسیج دانست و گفت: جلوگیری از اشتباه و حرکت به سمت مبارزه با استکبار در فرهنگ بسیج معنا پیدا کرده است.

وی بیان کرد: مسوولیت پذیری شجاعانه و آگاهانه و بر عهده گرفتن کارهای بزرگ، در فرهنگ بسیجی متبلور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: بسیج از مکتب بزرگ عاشورا، شهادت و ایثار پیروی می‌کند و با برخورداری از اخلاق اسلامی، صدق، صفا، حلم و بردباری، طهارت، پاکدامنی و شجاعت دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بصیرت و روشن‌بینی سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن، اولویت‌های مبارزه و ابزار مبارزه با دشمن از دیگر ویژگی‌هایی که بسیج را از دیگر تشکل‌ها متمایز می کند.

آل‌هاشم اندیشیدن به هدف‌های بزرگ و وارستگی از تعلقات زندگی از دیگر ویژگی‌های بسیج است، گفت: بسیج در تمام حوزه‌ها به هدف‌های بزرگ فکر می‌کند و با توکل بر خدا برداشتن گام‌های بزرگ را آسان می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه به برکت همین تفکر است که فرهنگ بسیحی در همه جای منطقه و جهان سایه‌گستر شده است، بیان کرد: بسیجی مجاهد است ولی افراطی و بی‌انضباط نیست و عمیقا متدین است اما متحجر و خرافی نیست و به عبارتی بسیج اهل جذب است ولی اهل تساهل در اصول نیست.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه بسیجی مقید به اخلاق اسلامی است ولی ریاکار نیست، ادامه داد: بسیجی اهل آبادگری است اما خود اهل دنیا نیست و بسیجی پایدار خطوط بین حدفاصل حق و باطل است.  

وی با تاکید بر انتظار جامعه انقلابی و امام جامعه از بسیجیان اضافه کرد: انتظار از بسیج این است که بیش از هر کسی در کار خود اخلاص عمل داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار