آغاز بارش‌های پاییزی از اوایل هفته آینده در استان مرکزی

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به آغاز بارش‌های پاییزی از اوایل هفته آینده گفت: میزان این بارش‌ها تا نیمه آذر بیشتر از حد طبیعی پیش بینی می‌شود
کد خبر: ۷۸۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 17 October 2019

آغاز بارش های پاییزی از اوایل هفته جاری در استان مرکزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 آرش بهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: شروع بارش‌های مطلوب در این استان از اوایل هفته آینده آغاز می‌شود که لازم است تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی اندیشیده شود.  
بهاروند افزود: احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی نیز وجود دارد و کشاورزان باید در برداشت محصولات بهاره مانند لوبیا، یونجه و ذرت اقدام کنند و محصولات باغی نیز هرچه سریعتر به انبار‌ها و سردخانه‌های استاندارد منتقل شود و بارندگی‌های هفته جاری فرصت خوبی برای کاشت به موقع گندم و جو دیمی نیز است.
وی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های این استان از ۱۵ آذرماه تا اسفندماه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده‌است، اما در اسفندماه نیز بارش‌ها نرمال می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوای استان مرکزی تا آبان‌ماه نیم تا یک و نیم درجه سانتیگراد بیشتر از دمای بلند مدت خواهد بود و در آذرماه و دی‌ماه تعدیل و به  وضعیت نرمال می‌رسد.
بهاروند افزود: پیش‌بینی شده دمای هوای استان مرکزی از ۱۵ آبان‌ماه به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد و در مناطق صنعتی هم پیش بینی افزایش آلاینده‌های هوا دور از انتظار نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار