سمپاشی بهاره درختان فضای سبز، سطح شهر یزد آغاز شد

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزدگفت: عملیات سمپاشی درختان سطح شهر با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در فضای سبز پارک‌ها و معابر اصلی شهر آغاز شد.
کد خبر: ۷۴۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 04 May 2019

محمد صفدر پور رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، گفت: با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار، سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد بصورت شبانه از سوی اکیپ فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح شهرآغاز گردیده و در حال انجام است.

وی افزود: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار‌ها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام ها، اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان، همچنین ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان اینکه عملیات سمپاشی و محلول پاشی درپارک‌ها و معابر اصلی با حجم ۵۰۰ لیتر سم و ۳۰۰ لیتر کود مایع در حال انجام است، گفت: سمپاشی درختان بلوار فردوسی، مدرس، خیابان ۴۵ متری دانشگاه و پارک بزرگ آزاد شهر انجام شده و در ادامه بلوار فرودگاه، نوار سبز شهرک رزمندگان، بلوار استقلال، میدان حج و دیگر مناطق انجام خواهد شد.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد جهت جلوگیری از مسمومیت‌های احتمالی، مراقبت‌های لازم را اتخاذ کرده و در انجام هر چه بهتر عملیات سمپاشی، همکاری‌های لازم را با عوامل فضای سبز داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار