افزایش ۲۵ تخت آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو در استان یزد؛ ۲ شهرستان صاحب سی‌تی‌اسکن می‌شوند

مشاور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در امور تجهیز و توسعه بیمارستان‌ها گفت: با تامین اعتبار از سوی وزارت بهداشت و به همت رییس و معاونت درمان این دانشگاه، ۲۵ تخت آی سی یو و سی سی یو به مراکز درمانی استان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲ 06 July 2024

به گزارش تابناک یزد، دکتر "محمدحسین زارع" روز شنبه به ایرنا گفت: ۱۰ تخت icu و ccu برای ساختمان جدید بیمارستان بافق و ۱۵ تخت icu و ccu هم به بیمارستان آیت الله خاتمی هرات اختصاص یافت.

به گفته وی همچنین ۲ دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس با هزینه ای بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال با اعتبارات دولتی به بیمارستانهای حضرت ولیعصر بافق و حضرت زینب اشکذر تحویل و آماده بهره برداری شده است.

وی افزود : خدا را شاکریم که با برنامه ریزی و پیگیری های مداوم و همراهی و همدلی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و شهرستان بافق و اشکذر، خرید ۲ دستگاه پیشرفته سی تی اسکن ۱۶ اسلایس صورت گرفت که قابلیت ثبت تصاویر دقیق‌تر و با شاخص‌های بهتر تشخیصی در حیطه های مختلف نسبت به دستگاه قبلی را دارد .

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶ دستگاه سی تی اسکن در شهر یزد فعال و شهرستان های میبد، اردکان، مهریز، تفت، هرات و ابرکوه نیز مجهز به این دستگاه هستند و مجموع تعداد تخت های آی سی یو و سی سی یو استان هم در حال حاضر ۲۵۰ تخت است.

بافق، اشکذر و هرات به ترتیب در ۱۱۰، ۲۰ و ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار