خبرنگاران طلایه داران جبهه بینش و آگاهی

کد خبر: ۷۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 08 August 2015

روز خبرنگار فرصت مناسبی است تا بر حرفه خبرنگاری و رسالت خبرنگاران مروری داشته باشیم چرا که خبرنگاران به عنوان طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم خوانده می شوند.

مقام معظم رهبری درباره خبرنگار و رسالت مهم خبرنگاری می فرمایند: « گزارشگری و خبررسانی، یک حرفه ی با ارزش است » و در جای دیگر می فرمایند: « خبرنگاری که در دشوارترین مناطق وارد عرصه ی خبررسانی می شود و خود را به آب و آتش می زند، نمی شود فرض کرد او صرفاً در صدد فرونشاندن آتش کنجکاوی شخصی است، یا برای به دست آوردن یک مابه ازای مالی تلاش می کند. »

بنابراین با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حرفه خطیر خبرنگاری، می توان گفت کسی که می خواهد به عنوان یک خبرنگار در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت کند و در خط مقدم نبرد اطلاع رسانی قرا گیرد، ابتدا باید پذیرش و درک مناسبی از این صحنه داشته باشد تا بتواند به درستی در مسیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی قدم بگذارد.

خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین وظیفه خواستن، مطالبه كردن و داعيه داشتن در زمينه‏ های مختلف مسائل فرهنگی،اجتماعى،سیاسی و اقتصادی همراه با عقلانيت و تفکر را بر عهده دارند.

عدم وابستگی به احزاب و گروههای سیاسی و داشتن استقلال فکری و عملی لازمه کار خبرنگاری است و یک خبرنگار تنها باید وامدار نظام اسلامی باشد و در این صورت است که می تواند با نگاه ریز و دید تیز خود مسائل و مشکلات جامعه را بررسی و مطرح کرده و خواسته های ملت و نظام را از مسئولان مطالبه کند.

اولویت بندی مسائل و مشکلات سر راه نظام اسلامی و پرداختن به این مشکلات در قالب یاداشت، گزارش، مصاحبه و بسته های خبری از دیگر ضروریات کار اطلاع رسانی است و اهل قلم و اصحاب رسانه باید باید با انتخاب بهترین شیوه ها و بلیغ ترین زبانها، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نیل به اهداف والای خود یاری دهند.

رهبر معظم انقلاب در جایی دیگر و در رابطه با وظایف خبرگزاری ها می فرمایند: « خبرگزاری باید درست مثل نبضِ دستگاه عمل کند. ... بسیار دقیق و منظم. موارد زاید، اخبار ضعیف و گزارشهای غیر مربوط به مسائل اصلی کشور، باید بر کنار باشد. خبرها در جهت سیاستهای جاری باید تنظیم و مرتب شود. خبرهای خارجی یا خبرهای دنیا را که می گیرید، عین آنچه که این چند خبرگزاری صهیونیستی معروف دنیا در کانال خبری شان می ریزند، داخل ذهن مردم تلمبه نکنید! بررسی کنید ببینید این چیزی را که فلان خبرگزاریِ فلان جا گفته، صحیح است؟

از آنجا که اخبار و رویدادها در نحوه نگرش و بینش افراد مختلف جامعه تاثیر بسزایی دارد و تهیه و تنظیم آن نیز در اتخاذ تدابیر و تصمیم گیری های کوچک و بزرگ موثر است، اهمیت و نیاز به خبرنگاران و نویسندگان صادق و امین بیش از پیش مشخص می شود تا جایی که رهبر معظم انقلاب در بیاناتی دیگر پایدار ماندن حوادث را وابسته به وجود مبلّغان و خبررسانانی امین، صادق و با انگیزه می دانند.

و سخن پایانی اینکه حل مشكلات معیشتی خبرنگاران که از دیرباز تاکنون همچنان پابرجاست مي‌تواند تاثير مثبت بسيار زيادي بر كيفيت كار اين قشر زحمتكش و تحصیلکرده جامعه بگذارد؛ همان هایی که با وجود در اختیار داشتن بزرگترین رسانه های کشور، کمتر از خود و مشکلات شان سخن و خبر به میان می آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار