دهکده جهان‌نما در گلستان مکانی شگفت انگیز در ایران

کد خبر: ۷۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 22 March 2019

دهکده ییلاقی و منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما در استان گلستان با مساحت بیش از ۳۰ هزار هکتار یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران است که با چشم‌اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته می‌تواند در تمام فصل‌های سال پذیرای گردشگران باشد. این منطقه در جنوب شرقی شهرستان کردکوی و در ارتفاعی بین ۶۰۰ تا ۳ هزار متر از سطح دریا قرار دارد.

از همین رو خنکای آن و لطافت حاصل از مه در فصل‌های مختلف به‌ویژه در تابستان را نباید از دست داد. زمستان این منطقه سرد است ولی در تابستان هوای مطبوع و خنکی دارد و وجود دهکده‌های ییلاقی قدیمی، آثار تاریخی و باستانی، وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی، وجود کوه، رودخانه، چشمه، انواع وحوش و پرندگان کمیاب و نوع پوشش گیاهی از جمله جاذبه‌های این منطقه است.

این دهکده با امکانات بسیار ابتدایی، زیبایی دو چندان دارد چراکه برای اقامت در این منطقه ارتباط و تعامل انسان با طبیعت به خوبی حس می‌شود. در قسمت شمالی روستا پرتگاهی به ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر وجود دارد که اهالی روستا آن را چکل سر می‌نامند و به علت ارتفاع زیاد در برخی از فصول سال این مکان ایستگاه پرواز پاراگلایدرها به سمت کردکوی است. منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما سالم‌ترین و دست‌نخورده‌ترین جنگل‌های میان‌بند (جنگل‌های دامنه کوه) را در شمال ایران دارد و جنگل‌های آن از نوع جنگل‌های هیرکانی است که از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا به شمار می‌رود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار