بسته خبری تابناک کرمان

کرمان، بم و جیرفت بیشترین آمار سرقت استان را دارند/طرح ساماندهی افاغنه اجرا می شود/رئیس کل دادگستری استان کرمان: جرم، ریشه در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد/

تدوین منشور اخلاق انتخابات - افزایش 18 درصدی کشفیات مواد مخدر - بحران آب به شورای امنیت ملی رفت
کد خبر: ۷۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 04 August 2015
کرمان، بم و جیرفت بیشترین آمار سرقت استان را دارند

کرامت عبدلی صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در مورد آمار زندانیان محکوم به سرقت اظهار داشت: تعداد محکومان به سرقت در زندان 4638 نفر است که در چهار ماهه امسال نسبت به سال قبل با کاهش این آمار مواجه هستیم.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان کرمان افزود: بیشترین آمار مرتکبان جرم سرقت به ترتیب مربوط به شهرهای کرمان، بم، جیرفت، سیرجان، رفسنجان، بافت و شهربابک است که میزان سرقت‌های عادی و سرقت‌های مسلحانه 161 مورد است.
عبدلى در مورد شرایط محکومان به سرقت ادامه داد: 2569 نفر از مرتکبان مرد و 69 نفر زن هستند که 1451 نفر متاهل و 1187 نفر مجرد هستند و 2498 نفر از محکومان ایرانى و 140 نفر بیگانه هستند.
وی یاد آور شد: از نظر شرایط سنی مرتکبان سرقت با وضعیت نگران کننده‌ای مواجه هستیم، 19 نفر از مرتکبان سرقت زیر 18 سال و 456 نفر بین 25- 18 سال و 954 نفر بین 31_26 سال دارند.
عبدلی افزود: 1131 نفر از محکومان بدون سابقه و 1507 نفر مجرمان سابقه دارند و در مورد ورودی‌های مهریه و نفقه به زنان در چهار ماه اول امسال 297 نفر ورودی داشتیم که این آمار در سال گذشته 235 نفر بود.
موحد، رئیس کل دادگسترى استان کرمان با توجه به این آمار گفت: باید برای این محکومان در زندان‌ها آموزش‌های پیشگیرى از سرقت را باشته باشیم و موازین شرعی و حرمت مال مسلمان برای آنان توضیح داده شود، اما اگر از این مجرمان بعد از اجرا محکومیت و آزاد شدن از زندان حمایت نشود، صرف آموزش علاجی ایجاد نمی‌کند.

طرح ساماندهی افاغنه اجرا می شود

عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه کرمان علت حضور خود در کرمان را پی گیری مصوبات سفر قبلی خود عنوان کرد و گفت: با گزارشات استاندار در جریان پیشرفت آنها قرار خواهم گرفت.

وی یکی از محورهایی سفر خود را بحث ساماندهی افاغنه عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه تصمیمات خوبی به خصوص در استان کرمان صورت گرفته و طرح ساماندهی به زودی اجرا می شود.

وزیر کشور همچنین مبارزه با مواد مخدر در استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را از اولویت های سال جاری عنوان و تصریح کرد: این استان ها پیشتاز در امر مبارزه با مواد مخدر هستند.


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: جرم، ریشه در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و در چنین بستری متولد می‌شود/هزینه کشف جرم و برخورد کیفری با جرم سنگین است، اما نمی‌توانیم از آن دست برداریم و ما مجتمع ویژه رسیدگی به سرقت و‌ مجتمع ویژه موادمخدر را در استان کرمان داریم.

به گزارش هجرت؛ یدالله موحد صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار داشت: ریشه و علت جرم را نباید در حوزه عملکردی دستگاه قضایی و انتظامی جست‌و‌جو کرد و برنامه‌های محله‌محور برای کاهش سرقت‌ها می‌تواند، موثر باشد.

نماینده عالی قوه  قضائیه در استان کرمان بیان کرد: اگر بخواهیم نتیجه قطعی و مثبتی برای کاهش جدی جرم داشته باشیم، باید مطالعه کنیم و برنامه‌های پیشگیرانه انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: جرم، ریشه در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: اقداماتی که صورت می‌گیرد، برای سلب و ممانعت در ارتکاب جرم است و چهره جرم و یا مکان وقوع جرم تغییر می‌کند، زیرا بستر وقوع جرم وجود دارد و این یک واقعیت است.

موحد ادامه داد: برخوردهای انتظامی، قضایی، کیفری و اقدامات پیشگیرانه مانند خود محافظتی علاج وقوع جرم نیست، بلکه برنامه‌های درازمدت و عمیق با رویکرد امنیتی و پیشگیری از وقوع جرم را باید داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: مقابله وضعی که با تلاش بیشتر نیروی انتظامی و نصب دستگاه‌های حفاظتی صورت می‌گیرد، تاثیرات مقطعی دارد، اما تاثیر قطعی ندارد.

مقام ارشد دستگاه قضایی استان کرمان عنوان کرد: هزینه مقابله با جرم بسیار بالاست و ۱۳ درصد پرونده‌های سرقت منتهی به کیفرخواست می‌شود.

موحد اضافه کرد: هزینه کشف جرم و برخورد کیفری با جرم سنگین است، اما نمی‌توانیم از آن دست برداریم و ما مجتمع ویژه رسیدگی به سرقت و‌ مجتمع ویژه موادمخدر را در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه تکرار جرم در سرقت بالاست و بیشتر سارقان دارای سابقه هستند، تصریح کرد: بیشترین تکرار جرم را در سرقت داریم که بالای ۴۵ درصد است.

تدوین منشور اخلاق انتخابات/افزایش 18 درصدی کشفیات مواد مخدر/بحران آب به شورای امنیت ملی رفت
وزیر کشور عملکرد سیاسی استان کرمان را مطلوب خواند و گفت: تدوین منشور اخلاق انتخاباتی یکی از خروجی‌های مطلوب برنامه‌های سیاسی در کرمان است.


عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در حاشیه سفر به استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: علت حضور من در کرمان برای پیگیری مصوباتی است که در سفر قبل به این استان داشتم.

وی بیان داشت: استاندار کرمان امروز گزارشی از آخرین وضعیت مصوبات سفر قبل بنده به استان ارائه می‌دهد تا در جریان پیشرفت امور قرار گیرم.

وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار فارس که از وی پرسید آیا قول شما در سفر قبل به کرمان مبنی بر ساماندهی اتباع بیگانه در این استان محقق شده است، ابراز داشت: ساماندهی اتباع بیگانه یکی از محورهای اصلی تصمیمات برای کرمان است و تاکنون دو بار شورای تامین استان با این موضوع برگزار شده و معاون امنیتی وزیر کشور هم در یکی از این جلسات حضور داشته است.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: تصمیمات خوبی برای ساماندهی اتباع بیگانه در استان کرمان و همچنین در راستای اجرای طرح ساماندهی اتباع بیگانه اخذ شده که شورای امنیت ملی هم این طرح را تصویب کرده است.  

وی اضافه کرد: اولویت مبارزه با مواد مخدر در کشور با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است که مبادی ورودی مواد مخدر به شمار می‌آیند و به همین علت باید امکانات و تجهیزات به این استان‌های پیشتاز در عرصه مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده شود تا بیشتر موفق باشند.

وزیر کشور ادامه داد: کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 18 درصد افزایش یافته است.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر آخرین وضعیت تدوین منشور اخلاق انتخاباتی مشابه با منشور استان کرمان توسط وزارت کشور گفت: در کرمان نوآوری‌های زیادی داریم که منشور اخلاق انتخاباتی یکی از این نوآوری‌هاست.

وی تاکید کرد: در حوزه سیاسی در استان کرمان گردهمایی، جلسات و نشست‌های خوبی برگزار شده که منشور اخلاق انتخاباتی یکی از خروجی‌های این برنامه‌هاست و زمانی که این منشور را مشاهده کردم، دستور دادم منشور اخلاق انتخاباتی با همکاری استانداران تدوین شود.

رحمانی‌فضلی همچنین ارائه طرح مثلث توسعه اقتصادی توسط رزم‌حسینی استاندار کرمان را یکی دیگر از نوآوری‌های صورت گرفته در این استان برشمرد و تصریح کرد: موضوعات بسیار خوبی در قالب طرح مثلث توسعه توسط استاندار، ائمه جمعه و نمایندگان کرمان در حال پیگیری است و این طرح به دولت هم ارائه شده است.

وزیر کشور از طرح همیاران آب به عنوان یکی دیگر از ایده‌های خوب استاندار کرمان نام برد و اضافه کرد: بحث بحران آب در جلسه آینده شورای امنیت ملی مطرح می‌شود و استاندار کرمان در این جلسه تجربیات خود در زمینه طرح همیاران آب را ارائه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار