استاندار کرمان: وظایف دستگاه‌های اجرایی در مسائل اجتماعی مشخص شود

استاندار کرمان خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان و استفاده از ظرفیت آنها در مسائل اجتماعی گفت: در ابتدا نیاز‌های اجتماعی باید طبقه‌بندی و وظایف هر دستگاه مشخص شود، سپس شورای تأمین یا شورای اداری دستگاه‌ها را مکلف کند که از ظرفیت‌های آزاد خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵ 16 September 2024

به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز دوشنبه در نشست شورای اجتماعی استان کرمان با اشاره به تنوع مباحث اجتماعی افزود: شاخص مشخصی برای مباحث اجتماعی وجود ندارد، هر محله و منطقه‌ای دارای آسیب‌های اجتماعی خاص خود است که بر اساس آنها، دستورالعمل‌ها و برنامه‌های جداگانه‌ای اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در محلات، فعالان اجتماعی زیادی در مساجد و تکایا فعالیت می‌کنند که محور و پایه اصلی محله‌ها هستند، این افراد ظرفیت بزرگی برای شناسایی و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی محلات دارند و باید از این ظرفیت برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی بهره‌برداری شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید در محله‌ها ساختاری شکل گیرد که فعالان محله شناسایی و آموزش ببینند، تیمی باید تشکیل شود تا آسیب‌ها را شناسایی و اولویت‌بندی کند و اعتبارات بر اساس آمار‌ها و فرآیند‌های رصد شده به آنها ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی ثابت از سوی دستگاه‌های اجرایی باید در جلسات شورای اجتماعی معرفی شوند تا از موازی‌کاری جلوگیری شود و برنامه‌ها با هماهنگی و بر اساس وظایف مشخص شده، تقسیم کار شوند.
استاندار کرمان: وظایف دستگاه‌های اجرایی در مسائل اجتماعی مشخص شود
نشست شورای اجتماعی استان کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست افزود: حوزه اجتماعی و جایگاه این شورا مشابه شورای تامین استان است.

رحمان جلالی تاکید کرد: مصوبات باید به صورت عملیاتی به اجرا درآیند و مدیران باید در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

وی بیان کرد: بودجه در تمام دستگاه‌ها به صورت متمرکز از سوی سازمان امور اجتماعی تهران به حساب دستگاه‌ها واریز شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: هدف از این جلسه نظارت بر حسن انجام کار و بررسی قرارگاه تحول پیشرفت است که شامل ۱۰ عرصه و بر مبنای آن کار‌ها انجام شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه تعیین راهبردها، برنامه‌ها و پروژه‌ها برای دستگاه‌های متولی است. پس از آن، پیشرفت کار توسط دستگاه‌های اجرایی ارزیابی و امتیازبندی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار