نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر:

بیش از 70درصدحوادث در ایران تحقق‌پذیر است

تابناک: نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد حوادث دنیا در ایران تحقق‌پذیر است، نجات جان انسان‌ها در این حوادث ارزش زیادی دارد.
کد خبر: ۷۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 03 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی ظهر امروز در حاشیه مراسم بازدید از توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار کرد: بعد از هر رخدادی، افراد حادثه‌دیده دچار افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی می‌شوند که روحانیون با مشاوره و حضور خود در کنار آنها می‌توانند در بالا بردن روحیه و آرام کردن قلب‌ها تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه افزود: وقتی حادثه‌دیدگان از زیر آوار نجات پیدا می‌کنند و بعد از مدتی کوتاه، روحانیون را در بالای سر خود می‌بینند، بدون شک دل‌های آنها آرام‌تر می‌شود چرا که نگاه کردن به لباس روحانیون در زمان زلزله و گوش سپردن به بیانات روحانیون می‌تواند قلب آسیب‌دیدگان را آرام کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از سوی روحانیون کار بسیار ارزشمندی است، بیان کرد: اگر روحانیون با بار علمی خود و آموزش‌هایی که در عالم روحانیت دیده‌اند در راستای خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف دینی، احکام، اخلاق و آموزش وارد عرصه امداد و نجات شوند، بدون شک تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

وی گفت: چنانچه در حادثه‌ای، جسم انسان‌ها به خطر افتد و روحانیون بتوانند مردم آسیب‌دیده و نیازمند را از زیر آوار نجات دهند، بدون شک در رساندن پیام خدا به مردم تاثیرگذارتر خواهند بود.

معزی بیان کرد: آمار بالای حوادث جاده‌ای از موضوعات مهمی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد چرا که طبق گزارشات رسیده، در ایام نوروز یا فصل تابستان، تعداد کشته‌شدگان جاده‌ای بیشتر از ماه‌های دیگر سال است که روحانیون با حضور در پایگاه‌های جاده‌ای می‌توانند با ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی خود به آسیب‌دیدگان، قلب‌ها را آرام کنند.

وی اضافه کرد: در جمعیت هلال احمر، اقدامات ارزشمندی صورت می‌گیرد که ارزشمندترین این فعالیت‌ها، بحث امداد و نجات است به این معنا که وقتی روحانیون ندای مردم آسیب‌دیده را برای نجات می‌شنوند، باید بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای به خواسته مردم پاسخ مثبت بدهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار