نماینده مردم اصفهان در مجلس:

میثاق مجلس و دولت "برنامه هفتم توسعه" است

اصفهان_«تابناک»- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز دولت چهاردهم، برنامه هفتم و مجلس دوازدهم برای نخستین بار با یکدیگر همزمان شده و این یک موقعیت طلایی است که ضرورت دارد برنامه هفتم توسعه به صورت کامل و دقیق اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸ 22 September 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» امیرحسین بانکی پور امروز یکشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه در اصفهان اظهار کرد: آغاز دولت چهاردهم، برنامه هفتم و مجلس دوازدهم برای نخستین بار با یکدیگر همزمان شده، این یک موقعیت طلایی است که ضرورت دارد برنامه توسعه هفتم به صورت کامل و دقیق اجرا شود و به لحاظ حضور رئیس جمهور در تدوین برنامه هفتم انتظار می‌رود این برنامه اجرا شود، زیرا مشکلی که قبلاً داشتیم این بود که دولت‌ها وقتی روی کار می‌آمدند علاقه‌ای به اجرای برنامه‌ای که خودشان تدوین نکرده بودند نداشتند، اما اکنون چنین مشکلی نداریم.

بانکی پور اظهار کرد: کشور با ۵ کلان مسئله روبروست که دولت و مجلس باید بتوانند این مسائل را در این دوره پیگیری کنند، نخستین مسئله مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است که به علت تورم و فشار‌های اقتصادی ایجاد شده و طبقه متوسط و ضعیف جامعه تحت فشار قرار دارند بنابراین ضرورت دارد مجلس و دولت با تعامل این مشکل را برطرف کنند. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله دوم امروز کشور بحران آب است که امروز در فلات مرکزی وضعیت بحرانی است، مسئله سوم بحران امنیتی در منطقه و جریاناتی است که اسرائیل شروع کرده و در تمامی موضوعات منطقه تأثیر گذار است و ضرورت دارد با تدبیر دقیق عمل شود، زیرا کشور ما یکی از طرف‌های اصلی این ماجرا است.

وی افزود: بحران جمعیتی مسئله چهارمی است که امروز موجب شده است در آستانه سقوط در روند پیری قرار گیریم و تنها فرصت نجاتمان از این سقوط، همین برنامه پنج ساله است، بحران پنجم جامعه ما نیز انقلاب جنسی و اخلاقی است که ارزش‌های اخلاقی جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده است. 

بانکی پور تاکید کرد: مشکلات اصفهان مشتی از خروار است یعنی بسیاری از مسائلی که ما در اصفهان داریم، چیزی جز مسائل ملی نیست و تفاوت ما با استان‌های دیگر این است که اگر فریادی در مورد اصفهان می‌زنیم همان مسئله را یک موضوع ملی می‌دانیم؛ مانند معضل فرونشست و بحران آب. 

وی با بیان اینکه بحران آب دو راه حل جدی دارد گفت: هردو نیز با پروژه‌های انتقال آب قابل حل است، برای آب شرب چاره‌ای جز انجام پروژه‌های انتقال بین حوزه‌ای نداریم و در پروژه‌های مربوط به صنعت هم باید از آب دریا استفاده کنیم، در غیر این صورت تنازع‌های آبی به این راحتی‌ها قابل حل نیست، زیرا در کل منابع و مصارف آب ناترازی جدی ایجاد شده است و ما باید منبع جدیدی را ملحق کنیم تا از ناترازی خارج شویم. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای این کار، در برنامه هفتم توسعه اجازه داده شده که برای آب شرب پروژه‌های بین حوزه‌ای ایجاد شود، برای مثال آب کارون که بخشی از آن از سرچشمه‌های اصفهان خارج می‌شود، به خلیج فارس می‌ریزد و پروژه‌ای در دولت شهید رئیسی شروع شد که از منطقه سمیرم بخشی از این آب به عنوان آب شرب به زاینده رود منتقل شود و کار‌های آن نیز شروع شده، در فرایند رأی اعتماد نیز ما از وزرا قول گرفتیم که این پروژه‌ها ادامه پیدا کند. 

وی ادامه داد: آب مصرفی صنایع باید از آب‌های متعارف جدا شود و این تنها مختص به اصفهان نیست، هیچ صنعتی چه در یزد، چه در بن بروجن یا شهرکرد و اصفهان حق ندارد از آب متعارف استفاده کند و مصرف آب متعارف، مختص شرب، محیط زیست و کشاورزی است، این موضوع نیز در برنامه هفتم آمده که باید صنایع از آب دریا یا آب فاضلاب استفاده کنند که خوشبختانه در اصفهان تقریباً ۶۰ درصد پروژه انتقال آب دریا انجام شده است. 

بانکی پور یادآورشد: این پروژه ره‌آورد دولت قبل بود که قرار بود تا اتمام دوره اول شهید رئیسی هر دو پروژه تکمیل شود و سپس ما جریان دائمی زاینده‌رود را شاهد باشیم، تمام دغدغه ۲۰ نماینده استان اصفهان در رأی اعتماد این بود که از دو وزیر کشور و نیرو تعهد بگیریم این برنامه‌ها توقف پیدا نکند و تغییر دولت مانع کار نشود. 

وی درمورد فرونشست وآلودگی هوا اصفهان نیز گفت: فرونشست نیز به جریان دائمی زاینده رود برمی‌گردد و در صورت برقراری آن، فرونشست مدیریت می‌شود، آلودگی هوا نیز معضل دیگری است که نیازمند اجرای دقیق قانون هوای پاک در اصفهان است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار