سالانه 400 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در یزد تولید می‌شود / صادرات 80 درصد از تولیدات

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه شهرستان‌های یزد و اشکذر پیشتاز سطح زیر کشت گلخانه‌ها در استان یزد است، گفت: سالانه 400 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در یزد تولید می‌شود.
کد خبر: ۵۸۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 09 April 2018

یدالله جواد پور  با اشاره به اینکه طی یک برنامه ده‌ساله باید تمام کشت و کار در فضای باز سبزی و صیفی را حذف و معادل یک‌دهم آن سطح زیر کشت گلخانه‌ای را افزایش دهیم، گفت: در ده سال آینده هیچ‌گونه کشتی در استان یزد در فضای باز سبزی و صیفی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و 550 هکتار گلخانه سبزی، صیفی و گل‌های زینتی فعال در استان یزد داریم، افزود: تمام محصولات سبزی و صیفی را در گلخانه‌ها داریم و در حال حاضر به ترتیب خیار سبز، گوجه‌فرنگی، فلفل سبز و رنگی و بادمجان بیشترین سطح زیر کشت رادارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه شهرستان‌های یزد و اشکذر پیشتاز سطح زیر کشت گلخانه‌ها در استان یزد هستند، تصریح کرد: در سال تولید 400 هزار تن انواع محصولات راداریم.

جواد پور با اشاره به اینکه در یک گلخانه عادی در حال حاضر از هر هکتار گلخانه حداقل توقع سه میلیارد ریال درآمد ناخالص راداریم، اظهار داشت: قریب به 80 درصد تولیدات استان یزد به استان‌های دیگر و یا خارج از کشور صادر می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه این محصولات به‌تمامی استان‌های کشور صادر می‌شود، اذعان داشت: استان‌های تهران و فارس در اولویت هستند.

وی در پایان میزان موفقیت در صادرات و کسب بازارهای خارج از کشور را به تولید به میزان موردنیاز بازار هدف، تداوم در تولید محصول، تولید بر اساس سلیقه مصرف‌کنندگان، بسته‌بندی و سورت بندی عالی و سرعت در بازار رسانی محصولات دانست

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار