با 500 هزار تومان ازدواج کنید

تابناک: سید مهدی صدری در سال 86 به عنوان رئیس سازمان ملی جوانان استان اصفهان منصوب شد.
کد خبر: ۵۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 04 July 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از حلقه وصل، سید مهدی صدری در سال 86 به عنوان رئیس سازمان ملی جوانان استان اصفهان منصوب شد. در حوزه سازمان فعالیت‌های مختلفی را در حوزه جوانان انجام داد که یکی از آنها در حوزه ازدواج به صورت تخصصی بروز پیدا کرد. یکی از طرح‌های آنها که خیلی سریع رسانه‌ای شد، موضوع ازدواج 200 هزار تومانی بود. در اصفهان این ازدواج راه‌اندازی و به طبع آن پس از نزدیک به یک سال و نیم در 18 استان کشور الگوبرداری شد. صدری بعدها به عنوان مدیر کل دفتر ازدواج و خانواده سازمان ملی جوانان کشور و پس از ادغام ورزش و جوانان به عنوان معاون فرهنگی وزیر منصوب شد. او اکنون با موسسه شفا در اصفهان همکاری می‌کند.

***

مهمترین ویژگی مؤسسه شفا و شاید مهمترین بخش آن این است که به عنوان یک ایده خوب می‌توانیم از آن یاد کنیم. کار در بخش دولتی شروع شد و در بخش مردمی ادامه پیدا کرد. در سازمان ملی شروع شد و آقای دکتر بانکی‌ با تمام توان و تجاربی که داشت، توانست موضوع شفا را خارج از دولت به ثمر برساند و آن را تکثیر کند در حدی که امروزه بتواند به عنوان یک مجموعه فعال پاسخگوی نیازهای ازدواج باشد.

طی تحقیقات ما، فقر عامل تاخیر بیش از 90 درصد ازدواج جوانان است به واسطه همین دغدغه، طرح ازدواج 200 هزار تومانی را رقم زدیم و به لطف خداوند توانستیم پاسخی برای این موضوع پیدا و اثبات کنیم که این وهمی است که جوانان ما را گرفته است. البته به این معنا نیست که اقتصاد در ازدواج بی‌تأثیر است اما بیش از موضوع اقتصاد، موضوع فرهنگ و نگاه و نگرش جوانان به موضوعات ازدواج است که اشکال دارد. یکی از استدلالات ما برای اینکه مشکل ازدواج اقتصاد نیست این بوده و هست که اگر مشکل ازدواج اقتصاد بود، فقط قشر فقیر نباید ازدواج می‌کردند اما اتفاقاً برعکس، جامعه متمول تمایلش به ازدواج کمتر است.

ما با این طرح بیشتر به دنبال اصلاح فرهنگ ازدواج در مخاطبان هستیم. ما خدماتی که برای یک ازدواج لازم و ضروری است را جزء ملزومات آوردیم و زائده‌های آن را حذف کردیم. مثلاً چیزی به نام کیک عقد در این مؤسسه داده نمی‌شود. اینها جزء رسوماتی است که اگر امروزه در یک عقدی نباشد آن را یک عقد نیمه تلقی می‌کنند در صورتی که دیدند نه! کیک عقد چیز مهمی نیست. می‌تواند نباشد اما سالن، لباس عروس، آرایش عروس، ماشین عروس، دسته گل عروس، میوه و شیرینی و تالار جزء ملزومات است.

برای استفاده از این خدمات هم شرایط خاصی قرار نداده‌ایم. اینطور نیست که کمیته امداد راه‌اندازی کردیم کسانی که فقیر هستند مراجعه بکنند. این خدمات برای همه اقشار جامعه وجود دارد. هر کس مراجعه بکند ما در خدمت هستیم.

ایدهاقتصادی که در این زمینه استفاده کردیم و موفق عمل کرد این بود که ما هیچ یارانه‌ای نداریم برای این موضوع بگذاریم. یک مؤسسه کاملاً مردمی و غیردولتی هستیم اما با تعاملاتی که با بخش‌های اقتصادی کردیم از خلاء‌های آنها استفاده کردیم. از زمان‌های مشتری نداشتن تالارها استفاده کردیم. گفتیم روزهایی برای شما مشتری معرفی می‌کنیم که اگر این مشتری را نمی‌فرستادیم، تالار خالی می‌ماند یا استفاده نمی‌شد. الان چه فرد میلیاردر یا معمولی مراجعه کند همین خدمات به او ارائه می‌شود.

ما در عمل به خودمان، به جامعه و به دولت و مسئولان نشان دادیم که آن موقع با 200 هزار تومان و الان با 500 هزار تومان می‌توان مراسم عقد یا عروسی برگزار کرد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اصفهانی
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
کاش کمی هم به برخی از خانواده پسرها تفهیم می کردید که دست از زیاده خواهی و پرتوقعی و چشم و هم چشمی هایشان بردارند و به ازدواج پسرانشان با هم کفو خودشان رضایت دهند
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار