گسترش مروادات فرهنگی اصفهان و ایروان

تابناک: هم افزایی فرهنگی و تبادل گردشگر بین اصفهان و ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان گسترش می یابد.
کد خبر: ۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا ، میخک آپرسیان رئیس دپارتمان گردشگری جمهوری ارمنستان در دیدار با فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان می تواند یکی از مقاصد گردشگری شهروندان جمهوری ارمنستان قرار گیرد.

وی با اشاره به جاذبه های فرهنگی و گردشگری استان اصفهان افزود: اصفهان نه تنها یکی از معتبرترین و زیباترین شهرهای ایران، بلکه یکی از شهرهای زیبای جهان است.

رئیس دپارتمان گردشگری جمهوری ارمنستان اظهارکرد: سازمان گردشگری به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت اقتصاد جمهوری ارمنستان در سالهای اخیر تلاش فراوانی برای توسعه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با کشورهای جهان از جمله کشور بزرگ ایران انجام داده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این دیدار به تاریخ و تمدن ایران و نقش اصفهان در پایه ریزی این تمدن اشاره کرد و گفت: اصفهان یکی از مراکز اصلی توسعه فرهنگ و تمدن ایران و یکی از اصلی ترین مساکن ادیان توحیدی در ایران است.

فریدون الهیاری با اشاره به سکونت هزاران هموطن ارمنی در استان اصفهان و فعالیت اجتماعی و فرهنگی آنها سهیم هستد.

وی افزود: چند سال است که رشته زبان و ادبیات ارمنی و حتی کرسی ارمنی شناسی در دانشگاه اصفهان تاسیس شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این جلسه ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهادهای مسئول برای اولین بار خط زمینی انتقال گردشگران ارمنی بصورت مستقیم از ارمنستان و ایروان به اصفهان راه اندازی شود.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی روز سه شنبه گزارش داد؛ آپرسیان نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: در صورت فراهم شدن زمینه تردد مستقیم اتوبوس های گردشگری از ارمنستان به ایران و اصفهان می توانیم در زمینه توسعه گردشگری بین دو کشور گامهای بلندی برداریم.

اصفهان با 20 هزار و 145 اثر تاریخی که از این تعداد دو هزار اثر به ثبت ملی رسیده است همچنین جاذبه های طبیعی و فرهنگی در کانون توجه گردشگردان داخلی و خارجی قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار