اختتامیه دومین جشنواره شعر بومی محلی مازندران

اختتامیه دومین جشنواره شعر بومی محلی مازندران در امامزاده عبدالحق (ع) زیراب برگزار شد .
کد خبر: ۵۴۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 22 December 2017
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اختتامیه جشنواره شعر بومی محلی مازندران که در امامزاده عبدالحق زیراب برگزارشد، گفت: فعالیت کسانی که قلم به دست می گیرند تا حماسه ها فراموش نشود، جای تقدیر دارد.
 احد جاودانی با بیان اینکه در همه جای دنیا برای رزمندگان خود اثر فرهنگی و هنری تولید می کنند تا قهرمانان و دلاوریهای آنان را بشناسند، افزود: در دفاع مقدس حماسه هایی خلق شد که ممکن است تکرار نشود که با تولید های فاخر هنرمندان به نسل جوان، آیندگان و جامعه جهانی بشناسانیم.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره شعر بومی محلی مازندران و با اشاره به اینکه زمانی نگران بودیم که فرزندان ما، زبان مادری را فراموش کنند ولی میل و گرایش به زبان و گویش مازندرانی بیشتر شد، خاطر نشان کرد: تنوع فرهنگی در طول تاریخ تقویت کننده حرکت های آرمانگرایانه و بزرگ در حفظ و حراست کشور شد.
جاودانی به عوامل صیانت از تنوع فرهنگی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تاریخ دیرپای ایران با محوریت زندگی مسالمت آمیز بین اقوام و دین اسلام با محوریت برتری بر اساس تقوا از عوامل صیانت از تنوع فرهنگی در ایران است، گفت: از برگزاری برنامه هایی با محوریت سنت ها و گویش ها و آیین های مازندرانی حمایت می کنیم.
 
در این آیین از برگزیدگان خدمات فرهنگی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار