حمایت بهزیستی از اقشار آسیب‌پذیر

کد خبر: ۵۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 24 June 2015
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ارتقای کیفیت زندگی و رفع فقر و پریشانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه مهم ترین هدف بهزیستی است.
افروز بهرامی در گفت و گو با ایسنا طی سخنانی اظهارکرد: 25تا 31 تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی و تامین اجتماعی نام‌گذاری شده که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: بهزیستی نهادی مقدس است که بر پایه اخلاص و نیک‌اندیشی و در راستای گسترش روز افزون سلامت جسمی و روانی، ارتقای کیفیت زندگی و رفع فقر و پریشانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه شکل گرفته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بهزیستی با وظایف و رسالتی بسیار گسترده روبه‌رو است که کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، درمان معتادان، حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست، اصلاح ساختارهای رفتاری در خانواده‌ها با آموزش‌های پیش از ازدواج، کمک‌رسانی به معلولان جسمی و حرکتی، ناشنوایان، نابینایان و بیماران روانی و عقب‌افتادگی ذهنی و ایجاد فرصت برای تحصیل و اشتغال آنان و سرپرستی کودکان بی‌سرپرست بخش کوچکی از این وظایف به شمار می‌رود.
بهرامی ادامه داد: کار در بهزیستی بسیار سخت و طاقت‌فرسا است که موفقیت در انجام وظایف محوله جز با کار مخلصانه و شبانه‌روزی مددکاران و مدیران و جلب مشارکت‌های مردمی و خدمات مشاوره‌ای امکان‌پذیر نیست.
مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته بهزیستی ، یادآورشد: برگزاری نشست با خبرنگاران با محوریت معرفی سازمان و اطلاع‌رسانی از عملکرد و خدمات سازمان، بازدید از منازل مددجویان با حضور مسئولان استانی و بازدید از مراکز تحت نظارت بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
وی در پایان ارایه خدمات توانبخشی و مشاوره  مراکز بهزیستی به صورت رایگان در طول هفته، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی از صنایع دستی مراکز معلولین و مرکز سالمندان و مجتمع‌های حمایتی، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارمندان و مددجویان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته بهزیستی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار