اختصاصی تابناک/

برگزاری جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی،عفاف و حجاب با حضور معاونت اجتماعی استاندار در شهرستان کهگیلویه/از ادارات برتر در این جلسه تجلیل شد + تصاویر

جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی،عفاف و حجاب شهرستان کهگیلویه ظهر امروز ۹۶/۸/۱۴ با حضور حجت الاسلام میرمحمدی معاونت امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد،اعضای شورای اداری شهرستان،بخشداران،اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 05 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در این جلسه اظهار داشت: برای آشنایی بیشتر مسئولان با موضوع حقوق شهروندی،مفاد آن را بصورت دفترچه چاپ نموده و در اختیار مسئولان شهرستانی قرار دادیم.
وی افزود: مدیران هنری در سطح استان هنوز اطلاعی ندارند که در شهر دهدشت سینمایی وجود دارد و در سطح استانی مغفول و محروم است در حالی که در تمامی مغازه ها و مراکز عرضه غیرمجاز فیلم های سینمایی که در سینماهای شهرهای بزرگ در حال اکران است در حال عرضه میباشد و چنین چیزی مطابق حقوق شهروندی به سینمای شهر دهدشت ضربه می زند.
سید ایرج کاظمی جو عنوان کرد: مدیران شهرستانی انتظار دارند که خبرنگاران و اصحاب رسانه مطابق میل آنها خبر تیتر بزنند و حتی انتظار دارند خبرنگاران آنها را نقد نکنند در حالی که چنین چیزی در بحث حقوق شهروندی مغایرت دارد.
معاون فرماندار کهگیلویه اظهار کرد: حقوق شهروندی بر پایه دو کلمه حق و شهروند بنا نهاد شده است و در کشور ما حقوق شهروندی یک پدیده مدرن و مبحث بسیار جدیدی است و حق و تکلیف دوطرفه است.
اسلام خسروی افزود: در ارتباط با حقوق مردم بر مسئولان یک مورد اقدامات الزام آور است که میتوان در قالب مصوبات آنها را انجام داد و نسبت به آنها پایبند باشیم و دیگری مبحث آموزش است.
وی گفت: در بحث آموزش مسئولان ادارات سازمان مدیریت برنامه ریزی استان متولی این امر میباشد و در بحث آموزش مردم در رابطه با حقوق شهروندی با کمک سازمان های مردم نهاد میتوان آموزش مردم را انجام داد.
معاون فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: در بحث حقوق شهروندی بیشترین کمک ها را در بانک های سطح شهر میتوان مشاهده نمود،البته با تدبیر لازم و انجام نامه نگاری لازم میتوان مشکلات پیش رو را حل نمود اما بازرسی ها از ادارات سطح شهرستان همچنان ادامه دارد و مدیران مؤظف هستند که در چنین جلساتی حتمأ شرکت کنند.
معاونت اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه اظهار داشت: بحث حقوق شهروندی خیلی نامأنوس نیست و جزو وظایف ذاتی ما میباشد و مدیرانی که به ارباب رجوع اهمیت می دهند و حقوق مردم را رعایت می کنند باید مورد تشویق قرار بگیرند.
حجت الاسلام میرمحمدی گفت: ما هیچگونه تکلیفی نداریم و فقط میخواهیم حق مردم را ادا کنیم چون مردم صاحب حق هستند و همانطوری که در آموزه های دینی ما نیز بسیار به آن اشاره شده است همه مسئولین خدمتگزار مردم بوده و باید به مردم ارزش دهند.
وی در ادامه بیان کرد: برگزاری سالی یکبار چنین جلساتی مثمرثمر نخواهد بود و فرمانداری به عنوان متولی بحث حقوق شهروندی باید چنین مواردی را رصد نماید.
میر محمدی در پایان افزود: ما مسئولان متهم هستیم و مردم عنوان میکنند که مدیران اهل پارتی بازی هستند.
بر اساس گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، در پایان جلسه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان،شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت به عنوان ادارات برتر در زمینه اجرای مصوبات شناخته شدند و با اهدای لوح تقدیر از مدیران این ادارات تجلیل شد.

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار