تشکیل بانک هنرمندان البرز

کد خبر: ۴۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹ 16 June 2015
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: ارتقای زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر بدون مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.
مهدی ابدالی درگفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان، بررسی وضعیت کیفی و کمی فعالیت‌های هنری شهرستان کرج تسهیل می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان کرجی یکی از ضروریات این شهرستان است بنابراین باید با جدیت پیگیری شود.
ابدالی افزود: با تشکیل این بانک نیازها و اولویت‌های هنرمندان رشته‌های مختلف به شکلی ملموس شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع این نیازها با دقت بیشتری انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و مالی اداره فرهنگ و ارشاد کرج، تشکیل این بانک اطلاعاتی کمک می‌کند که اعتبارات موجود به شکلی سازمان یافته هزینه شود.
این مسئول یادآورشد: این بانک نباید صرفاً به نام و نام خانوادگی و رشته هنری افراد منحصر شود بلکه باید اطلاعات جامع‌تری از هنرمندان را در بربگیرد.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بناست این بانک در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بارگذاری شود تا عموم مردم بتوانند به فراخور نیاز خود به آن دسترسی داشته باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج افزود: برای تهیه این بانک اطلاعاتی کارشناسی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز مستقر شده و اطلاعات مورد نیاز این بانک را جمع‌آوری می‌کند.
این مسئول در ادامه بر ضرورت ساماندهی وضعیت تبلیغات درکرج تاکید کرد و گفت: با ساماندهی وضعیت تبلیغات درمناطق مختلف کرج، شاهد دگرگونی و تغییر چهره شهری این شهرستان درآینده‌ای نزدیک خواهیم بود.
ابدالی تصریح کرد: بر اساس قانون همه سازه‌های تبلیغاتی باید از اداره کل ارشاد مجوز فعالیت داشته باشند و با شماره و پروانه صادر شده نسبت به تبلیغات شهری اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بخش قابل توجهی از تابلوهای تبلیغاتی بدون مجوز فعالیت دارند و بخشی دیگر نیز در اختیار شهرداری قرار دارد که نیازمند ساماندهی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج جانمایی مناسب سازه‌های تبلیغاتی و نظارت بیشتر بر عملکرد کانون‌های تبلیغاتی را به عنوان راه‌هایی برای ساماندهی وضعیت موجود تبلیغات درکرج دانست و گفت: بنا شده به کانون‌ها تبلیغاتی که مجوز ندارند، مجوز اکران داده نشود.
ابدالی در ادامه با بیان این‌که زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنرکرج تناسبی با جمعیت آن ندارد گفت: متاسفانه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر کرج متاسب با رشد جمعیت این شهرستان ارتقا پیدا نکرده و همین باعث می‌شود مردم برای استفاده از برنامه‌های فرهنگی و هنری به تهران بروند.
وی افزود: با توجه به اعتبارات و بودجه محدود، مجموعه ارشاد به تنهایی نمی‌تواند ازپس هزینه‌ها و اعتبارات طرح‌های فرهنگی و هنری بربیاید به همین منظور بخش خصوصی نیز باید وارد عمل شود.
وی ادامه داد: خروجی طرح‌های حوزه فرهنگ و هنر درکوتاه مدت قابل مشاهده نیست و بازدهی مالی سرمایه گذاری دراین حوزه نیزکمی طولانی مدت‌تر از سایر پروژه‌ها است.
این مسئول در پایان گفت: علاوه بر بخش خصوصی، سایر دستگاه‌ها و ادارات استان نیز باید به فراخور امکانات و توانی که دارند برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی کرج تلاش کنند؛ چراکه  فرهنگ حوزه‌ای است که بر تمامی امور زندگی مردم تاثیر می‌گذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار