مدیرکل محیط زیست استان یزد:

خطر آتش‌سوزی جنگل‌های یزد در پیش است

مدیرکل محیط زیست استان یزد با بیان اینکه خطر آتش سوزی جنگل های یزد در پیش است، گفت: خطر آتش سوزی بیشتر در ماه های تیر و مرداد جنگل ها را تهدید می کند.
کد خبر: ۴۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 09 June 2015
به گزارش تابناک یزد ،سیدحسین سادات موسوی اظهار داشت: در سال جاری فقط یک مورد آتش سوزی جنگل در استان یزد رخ داده که در این آتش سوزی پنج هزار مترمربع از جنگل های شهرستان خاتم در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه چند مورد آتش سوزی نیز در مرز استان یزد و در استان فارس رخ داد، عنوان کرد: نیروهای مردمی، محیط زیست و محیط بانان یزد نیز در مهار این آتش سوزی های نقش ارزنده ای ایفا کردند.

مدیرکل محیط زیست استان یزد با بیان اینکه خطر آتش سوزی بیشتر در ماه های تیر و مرداد رخ می دهد، خاطرنشان کرد: خشکی شدید علوفه ها، تشدید عوامل انسانی و گرمای شدید هوا معمولا در این ماه ها آمار آتش سوزی جنگل ها را افزایش می دهد به نحوی که سال گذشته شاهد چندین فقره آتش سوزی در این دو ماه بودیم.

وی با بیان اینکه عواملی نظیر خشکسالی در آتش سوزی جنگل ها دخیل است، عنوان کرد: اما عمده عوامل آتش سوزی جنگل های استان یزد، انسانی است و اغلب افرادی که برای گذراندن یک روز در طبیعت به جنگل ها می روند، عامل آتش سوزی می شوند.

سادات موسوی تصریح کرد: با مروری بر علل آتش سوزی های اخیر نقش عوامل انسانی به وضوح در تخریب جنگل ها مشخص است به نحوی که یک نخ سیگار توانسته هزاران هکتار جنگل را به آتش بکشد.

وی یادآور شد: در استان یزد، جنگل های شهرستان خاتم و جنگل های شهرستان تفت و مهریز در دامنه شیرکوه بیش از سایر نقاط در معرض خطر آتش سوزی است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد با بیان اینکه در ایران تنها هشت درصد مساحت کشور زیر پوشش جنگل است، خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقدند اگر کشوری کمتر از ۲۵ درصد خاکش، جنگل باشد، با بحران مواجه خواهد شد بنابراین مسئولیت ما در نگهداری از جنگل‌های فعلی بسیار مهمتر و خطیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار