به گزارش تابناک : در این دوئل فورانر تنها 460 رأی کسب کرده درحالیکه جیپ گرند چروکی موفق به کسب 1242 رأی شده است. امروز در دوئل دوم این گروه شورلت تریلبلیزر به دیدار میتسوبیشی پاجرو اسپرت رفته است.
شورلت تریلبلیزر
نام تریلبلیزر برای اولین بار در سال 1999 بهعنوان نسخهای خاص از مدل S10 بلیزر مطرح شد؛ اما در سال 2002 خودروی مستقلی با این نام و بهعنوان جایگزین S10 بلیزر معرفی شد. این یک SUV متوسط بود که در دو نسخهٔ معمولی و کشیده تولید میشد. تولید این نسل تا سال 2008 ادامه داشت و در آخرین سال با مدل 2009 به بازار عرضه شد اما در نسل دوم همهچیز تغییر کرد. نسخهٔ کانسپت نسل دوم تریلبلیزر برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دبی 2011 رونمایی شد و سپس نسخهٔ تولیدی آن در نمایشگاه خودرو بانکوک 2012 معرفی گردید. این نسل از تریلبلیزر روی پلتفرم پیکاپ کلرادو ساخته شده و ساختاری بدنه روی شاسی دارد؛ اما اتفاق مهم در نسل دوم این است که شورلت آنرا در بازار ایالاتمتحده عرضه نمیکند و تریلبلیزر عملاً تبدیل به خودرویی محلی شده است بهگونهای که در تایلند و برزیل تولید شده و فقط در برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی، هند، آفریقای جنوبی و عربستان عرضه میگردد. در آمریکا نیز کراساوورهای اکوئناکس و تراورز جایگزین تریلبلیزر شدند. تریلبلیزر که یک SUV هفتنفره است، بهتازگی فیسلیفتی را تجربه کرده که تغییراتی در نمای جلویی آنرا به همراه داشته و با مدل 2017 به بازار آمده است. همچنین ایسوزو MU-X هم روی پلتفرم تریلبلیزر ساخته شده و شباهتها و اشتراکات زیادی با همتای آمریکایی خود دارد. شورلت تریلبلیزر بین سالهای 2013 تا 2016 توسط هولدن با نام کلرادو 7 در استرالیا هم عرضه گردید اما پس از فیسلیفت، هولدن نیز آنرا با همان نام تریلبلیزر عرضه میکند. برای این SUV تنها دو پیشرانهٔ دیزلی ارائه میشود که ما برای این رقابت نمونهٔ قویتر را انتخاب کردهایم. این یک پیشرانهٔ 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که 200 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد.
میتسوبیشی پاجرو اسپرت
نسل اول این SUV ژاپنی برای اولین بار در سال 1996 با نام میتسوبیشی چلنجر معرفی شد اما در بازارهای مختلف با نامهای گوناگونی عرضه گردید. بهعنوانمثال در اروپا با نام پاجرو اسپرت و در آمریکای شمالی با نام مونترو اسپرت ارائه میشد. چلنجر بر اساس پلتفرم پیکاپ تریتون ساخته شده بود و این هم یک SUV واقعی با ساختار بدنه روی شاسی بود. نسل دوم این خودرو در سال 2008 معرفی شد که بازهم روی شاسی نردبانی تریتون ساخته شده و با نامهای گوناگونی در کشورهای مختلف عرضه گردید؛ در سال 2015 نیز نوبت به نسل سوم یا کنونی چلنجر رسید که در تایلند رونمایی شد؛ اما در این نسل میتسوبیشی تمامی نامهای مختلف قبلی را کنار گذاشته و این SUV را با نام پاجرو اسپرت در کشورهای مختلف عرضه میکند؛ بنابراین استفاده از نام چلنجر هم برای این خودرو از نسل سوم خاتمه یافت. البته پاجرو اسپرت هیچ ارتباطی با پاجرو اصلی ندارد و تنها در نام با یکدیگر مشترک هستند. نسل سوم این SUV متوسط نیز همچنان از پلتفرم تریتون استفاده میکنند و بنابراین هردوی خودروهای این دوئل بر پایهٔ پیکاپها ساخته شدهاند؛ اما میتسوبیشی برخلاف قبل، نسل سوم پاجرو اسپرت را در اروپا و ایالاتمتحده عرضه نکرده و به نظر میرسد برنامهای هم برای این کار ندارد؛ بنابراین این خودرو فقط در کشورهایی چون استرالیا، تایلند و روسیه عرضه میگردد. میتسوبیشی هم مانند شورلت، برای پاجرو اسپرت فقط دو موتور دیزلی را در نظر گرفته که در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی موتور قویتر را شرکت دادهایم. این موتور یک واحد 2.4 لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که 180 اسب بخار و 430 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط گیربکسهای مختلفی مثل یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میگردد.
مشخصات فنی
شورلت تریلبلیزر | میتسوبیشی پاجرو اسپرت | |
پیشرانه | 2.8 لیتری 4 سیلندر | 2.4 لیتری 4 سیلندر |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | 200 اسب بخار | 180 اسب بخار |
گشتاور | 500 نیوتن متر | 430 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
مصرف سوخت | 9.4 لیتر (ترکیبی) | 8 لیتر (ترکیبی) |
وزن | 2140 کیلوگرم | 2105 کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | 3 تن | 3.1 تن |
ظرفیت سرنشین | 7 نفر | 7 نفر |
طول | 4.88 متر | 4.78 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.84 متر | 2.80 متر |
قیمت پایه | 30,150 دلار | 35,470 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟