اعلام میزان تسهیلات رونق تولید در سال جاری

این تسهیلات بر اساس نیاز واقعی طرح‌های تولیدی با تائید کارگروه استانی رفع موانع تولید با نرخ سود مورد عمل بانک‌ها یعنی مصوبه شورای پول و اعتبار پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۳۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 31 May 2017
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تسهیلات بانکی قابل پرداخت به بنگاه‌های کوچک تا 10 میلیارد ریال، بنگاه‌های متوسط 30 میلیارد ریال و طرح‌های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا 20 میلیارد ریال در سال 1396 ابلاغ شده است.

13 شهرک و ناحیه صنعتی با حدود 400 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
در سال گذشته 26 طرح راکد و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با اختصاص تسهیلات در مدار تولید قرار گرفت.
این طرح‌ها برای 360 نفر فرصت شغلی ایجاد کردند.
سهراب بنام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این تسهیلات بر اساس نیاز واقعی طرح‌های تولیدی با تائید کارگروه استانی رفع موانع تولید با نرخ سود مورد عمل بانک‌ها یعنی مصوبه شورای پول و اعتبار پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد که این طرح در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به‌منظور تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.
بنام راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل، کمک به اشتغال و افزایش تولید بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط، راه اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی و تقویت تحرک اقتصادی از طریق منابع بانک‌ها را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.
وی با بیان اینکه از طرح‌ها و واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای دریافت و پیگیری تسهیلات دعوت می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.behinyab.ir برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
بنام ابراز کرد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسطی است که دارای مشکل نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی مدیریت و بازار مشکلی که مانع راه اندازی یا افرایش تولید آنها شود وجود نداشته باشد.
به گفته وی واحدهای متقاضی باید بتوانند با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید باشند.
حدود 700 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و 70 درصد اشتغال در حوزه صنعت این استان مربوط به صنایع کوچک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار