یادداشت

مطلوبیت سیاسی قالیباف

دیشب آقای قالیباف مهمان رسانه ملی بود تا در فرصت 45 دقیقه ای به تشریح برنامه های خود بپردازد . تمرکز دقیق و صحیح این نامزد انتخاباتی به ترسیم وضعیت اجتماعی مردم است .
کد خبر: ۴۱۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 02 May 2017
دیشب آقای قالیباف مهمان رسانه ملی بود تا در فرصت 45 دقیقه ای به تشریح برنامه های خود بپردازد . تمرکز دقیق و صحیح این نامزد انتخاباتی به ترسیم وضعیت اجتماعی مردم است . 

او به درستی دو اردوگاه را شناسایی کرده است و معتقد است در یک طرف 4 درصد ثروتمند ایستاده اند و در طرف دیگ 96 درصد محروم . او البته همه 96 درصد را محرومین جامعه نمی داند بلکه تاکید بیشتر او بر رانتهای مورد استفاده آن 4 درصد است . ویژگی های ان 4 درصد چیست؟

1-  آنها هیچ گاه در خدمت منافع ملی وحتی منافع انقلاب نبوده اند.

2-  آنها به هیچ گرایش سیاسی پایبند نیستند و همه چیز را در نگهداشت و انباشت الگوهای ثروت افزایی خود می دانند.

3-  این  4درصد در مواقع حساس و بزنگاه های سیاسی چشم به روابط خارجی داشته و همواره مدافع تسهیل ارتباطات با دنیای خارج حتی با دشمنان خونی ملتند چرا که منافع آنها فقط در رابطه اقتصادی تعریف می گردد و لاغیر

4-  جهان بینی آنها بویی از مفهوم عدالت نبرده است .آنها در همه دولتها هستند.از دولت احمدی نژاد تا هاشمی . از خاتمی تا روحانی و ..

متاسفانه عدم تلاش های انقلابی در طول سالهای بعد از انقلاب سبب شده است تا این جریان سرمایه سالار بتواند در بسیاری از نهادهای اجرائی و حتی نظارتی بتواند رسوخ کند و در همه مراحل قانونگذاری تا تا اجرا و نظارت منافع خود را تامین و تضمین نماید.
امروز بایستی شجاعانه اعتراف کنیم که زمان پاکسازی انقلابی فرا رسیده است زمان پایان بخشیدن به ویژه خواری ها و رانت ها آغاز شده است.

زمانی گفتمان اصلاحات  با شعارهای زیبا و شکیل توانست رای مردم را به خود سوق داده و قدرت اجرایی و تقینی کشور را بدست اورد اما متاسفانه خروجی این جریان بیشتر از توسعه سیاسی جامعه ، تامین منافع اقتصادی برخی از سران آن جریان شد. 

قالیباف به درستی اشاره می نماید که 96 درصد مردم به دور از نقش آفرینی واقعی بوده اند. شاید نقش آفرینی مردم را معادل شرکت در انتخابات دانستن ، ظلم بزرگی به انان است. مطابق قانون اساسی مشارکت مردم در همه عرصه ها به درستی پیش بینی شده است بخصوص اصل 44 و 43 قانون اساسی که زمینه را برای حضور عدالانه و برابر مردم در عرصه اقتصادی فراهم نموده است. 

کوتاه سخن آنکه امروز برای اثبات سلامت و صحت نظام شدیدا نیازمند کارآمدی هستیم. آنچه فقدان آن این روز ها بسیار بیشتر از گذشته مشاهده می شود. دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم. انهایی که می گفتند آب خوردنان هم با برجام حل خواهد شد امروز بایستی جواب دهند که چرا کارخانه های شهرک های صنعتی در ورشکستگی کامل فرو رفته اند. چرا اقتصاد کشور به سمت قهقرا می رود.

شاید فرصتی برای مردم باقی نمانده است که یک بار دیگر به دولت شعار و بی ارادگی فرصت دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار