استاندار خراسان رضوی:

خسارات مناطق زلزله زده محدود است

استاندار خراسان رضوی گفت: با وجود شدت و قدرت زلزله پیش از ظهر امروز و پس لرزه های مکرر آن میزان خسارات و تخریبها در مناطق زلزله زده این استان محدود بوده و گسترده نیست.
کد خبر: ۴۰۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 05 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از ایرنا،علیرضا رشیدیان در جریان بازدید از منطقه زلزله زده فریمان افزود: تلفات جانی این زلزله یک نفر مربوط به روستای دو قلعه براشک در منطقه سفیدسنگ شهرستان فریمان بود و تعدادی هم مجروح شدند که به سرعت به آنها امدادرسانی شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حادثه در ساعات روز اتفاق افتاد میزان تلفات و خسارات به حداقل ممکن کاهش یافت و تخریب منازل و واحدهای مسکونی مردم هم محدود است.
استاندار خراسان ضوی گفت: با این حال در مرکز زلزله و روستاهای این محدوده با توجه به وجود ترک در واحدهای مسکونی امکان اسکان مردم در آنها وجود ندارد بنابراین هلال احمر زمینه اسکان اضطراری و تامین امکانات مورد نیاز آنان اعم از غذا، پتو و وسایل گرمایشی را فراهم کرده و برنامه ریزی در این زمینه در حال انجام است.
وی افزود: همچنین اردوگاه سفیدسنگ برای اسکان بخشی از این خانواده ها در صورت برودت هوا مهیا شده است.
رشیدیان ادامه داد: بنیاد مسکن هم برای برآورد خسارات در منطقه حضور یافته و امید است با تهیه طرحهای هادی روستایی و وامهای بلاعوض و قرض الحسنه نسبت به بازسازی خانه های آسیب دیده اقدام نماید.
وی گفت: بعد از وقوع زلزله کل منطقه فریمان که مرکز وقوع آن بود به صورت زمینی مورد بازدید قرار گرفت که عمده خسارت هم در این مناطق بوده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: روستاهای سایر شهرستانها به حد و اندازه فریمان خسارت ندیده و در عین حال گروههای امدادی به این مناطق اعزام شده و در حال ارزیابی خسارات هستند.
وی ادامه داد: دو روستا نیز در مرز شهرستانهای فریمان و تربت جام حدود 30 درصد خسارت دیده اند اما خسارت جانی نداشته اند و تعدادی مصدوم نیز داشته اند.
رشیدیان گفت: خدمات آب، برق و گاز هم در روستاهایی که دچار آسیب شده در دست اصلاح و بازسازی است ضمن آنکه همه اقدامات برای بازسازی آنها از امروز شروع شده است.
وی افزود: گروههای نیروی انتظامی نیز برای تامین امنیت به این مناطق اعزام شده اند و برای اقدامات تامینی مدارس شهرستانهای متاثر از زلزله هم تعطیل شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار