صدور مجوز قرق اختصاصی در یزد

کد خبر: ۳۷۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 07 February 2017

به گزارش تابناک یزد،به مناسبت ایام الله دهه فجر مراسم افتتاحیه بهره برداری از قرق های اختصاصی با حضور برخی مدیران ستادی سازمان حفاظت محیط زیست و برخی مسئولین استانی در استان یزد برگزار گردید و مجوز سه قرق اختصاصی تحویل متقاضیان شد.

کیخا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و معاون اسبق سازمان حفاظت محیط زیست دراین جلسه به دستورالعمل نحوه واگذاری قرق اختصاصی و ضوابط بهره برداری از آنها اشاراتی نمود و اجرایی شدن این امر را تحولی در محیط زیست کشور دانست وگفت: اگر این طرح در گذشته اجرایی شده بود امروزه این چالش ها در زمینه حیات وحش کشور وجود نداشت.

وی بها دادن و عمل کردن به یک سری حرکت هایی که مبنای علمی و کارشناسی دارند و در تاریخ این مملکت نهادینه شده اند را راهی برای مقابله با این چالش های زیست محیطی عنوان نمود و افزود: قرق های اختصاصی می تواند شروع کار بزرگی در این زمینه در کشور باشد و اگر این پایلوت در استان یزد به خوبی اجرا شود نتیجه آن می تواند در کشور گسترش پیدا کند.

وی گفت: با رسمیت پیدا کردن قرق های اختصاصی در کشور که به همت مدیران سازمان حفاظت محیط زیست ،سایر دستگاهها و استانداری ها صورت گرفت در طول سال های آتی شاهد ملموس بودن نتایج این اقدامات برای همه ایران باشیم.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم گفت: بیش از 70 درصد گونه های در معرض خطر انقراض در دنیا توسط بخش خصوصی حفاظت می شود و مردم،اشخاص حقیقی و حقوقی و مردم محلی برای حفظ حیات وحش تلاش می کنند.

تیموری به مدیران پیشنهاد داد که مناطق شکار ممنوع که رشد جمعتی نداشتند را وارد محدوده قرق های اختصاصی کنند و به کمک قرق بانان این مناطق را حفاظت نماییم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد، به توضیحاتی در خصوص روند شکل گیری قرق های اختصاصی و چالش ها و مشکلات آن پرداخت و گفت:با توجه به اینکه قانون گذاری قرق های اختصاصی مربوط به سال 1346 است ولی پس از گذشت 50 سال این قانون احیاء گردید و با همت سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاههای مربوطه به بهره برداری رسید.

سادات موسوی افزود:استان یزد اولین استانی است که در حوزه قرق های اختصاصی وارد شده و در برخی این قرق ها صد در صد افزایش جمعیت حیات وحش را داشته ایم.

در پایان این مراسم مجوز بهره برداری از علی آباد چهل گزی، قرق منصورآباد عربون یزد و قرق منصورآباد رفسنجان تحویل متقاضیان گردید و لوح تقدیری با امضای معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد به دلیل همکاری و راهگشایی در روند تنظیم و تصویب ضوابط و مقررات و راه اندازی قرق های اختصاصی برای نخستین بار در کشور که می تواند گامی موثر وسازنده در مسیر حمایت از حیات وحش و طبیعت کشور باشد تقدیم گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار