نخستین گردهمایی «رهروان خورشید عالمتاب» در یزد برگزار شد

نخستین گردهمایی «رهروان خورشید عالمتاب» امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت در اداره تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 16 December 2016

به گزارش تابناک یزد،یکی از روحانیون و محققان مکتب شیعه در نخستین گردهمایی رهروان خورشید عالمتاب که با حضور روحانیون شیعه و اهل سنت استان یزد در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: وحدت میان فرقه های اسلامی بسیار حائز اهمیت است و این موضوع مهم از زمان پیامبر اکرم (ص) وجود داشت و بر آن تاکید می‌شد.

 

حجت الاسلام سید محمد هاشمی نژاد عنوان کرد: یکی از مواردی که مسلئه تقریب را به اثبات رساند، دارالتقریب مصر بود که برای اولین بار در تاریخ اسلام بعد از بحث های بسیار زیاد اعلام رسمی و بیان شد که ما در اسلام همگی یکی هستیم و به طور رسمی اعلام شد که مذهب جعفری، مذهب پنجم جهان است.

 

وی عنوان کرد: امروز دارالتقریب الگویی برای علمای عصر جدید است که بتوانیم با تمسک به آنها وحدت را پیگیری کنیم زیرا تمام مردم مسلمان نگاهشان به علما است.

 

هاشمی نژاد تاکید کرد: تاکنون مسئله تقریب از روزنه های مختلف بررسی از جمله سیاسی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی پیگیی شده اما مسئله ای که کم به آن پرداخته شده، بررسی فقهی مسئله وحدت است و ما باید به عنوان عالمان اسلامی این را مسلم کنیم که دیدگاه دین ما و قرآن و مذهب و روایات درباره مذهب و تقریب چیست.

 

این مبلغ اهل تشیع با تاکید بر اهمیت موضوع وحدت بیان کرد: همیت وحدت تا آنجاست که حتی بیان مسائل اختلاف آمیز حرام و گناه است و تاکید شده به سمت مواردی حرکت کنیم که به وحدت می انجامد.

 

وی افزود: مصداق بارز دشمنی نفاق است و اگر تفرقه کردیم دشمنان دین وارد می شوند و این همه بحث های نفاق آمیز همگی به منظور از بین بردن اسلام است.

هاشمی نژاد بیان کرد: وحدت و تقویت مشترکات و کم کردن اختلافات هدف ما است که علما با کار علمی باید این کار را به سرانجام برسانند.

دانشجو 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار