یزدی‌ها روزانه 300 تن زباله تولید می‌كنند

کد خبر: ۳۴۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 13 December 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به این كه تمام 300 تن زباله‌ جمع‌آوری شده‌ روزانه‌ شهر یزد پس از تفكیك فروخته می‌شود، ابراز امیدواری كرد كه تا 3‌سال آینده چیزی به عنوان دفن زباله در یزد نداشته باشیم.
به گزارش ایسنا «جعفر امین مقدم» با اشاره به اهتمام دولت یازدهم به محیط ‌زیست و اهمیت این موضوع به عنوان پایه و اساس توسعه پایدار در جوامع، آن را یكی از اولویت‌های معاونت خدمات شهری شهرداری یزد عنوان كرد.
وی با بیان این كه متاسفانه یزد از جمله شهرهایی است كه به شدت در زمینه مسائل زیست محیطی دچار مشكل است، یكی از ملموس‌ترین موضوعات محیط زیست به ویژه در رابطه با محیط‌های شهری را مسئله زباله‌ها دانست كه شهرداری‌ها در این زمینه نقشی اساسی را ایفا می‌كنند.
امین مقدم ادامه داد: از طرفی امروزه موضوع مدیریت پسماند‌های شهری به یك فرایند علمی و پیچیده تبدیل شده كه از تولید تا عرضه و مصرف مواد و سپس تولید زباله براساس سبك زندگی شهروندان، جمع‌آوری، حمل و تفكیك و نهایتاً بازیافت زباله‌ها را شامل می‌شود، لذا معاونت خدمات شهری شهرداری یزد تلاش كرده تا با نگاهی علمی‌تر به این مقوله بپردازد.
وی بر لزوم کاهش تولید زباله از مبداء تاكید و اظهار كرد: همین موضوع نیز باعث شده تا سیستم‌های جمع‌آوری و حمل زباله‌های شهری هیچگاه به پای تولید زباله‌ شهروندان نرسد و این در حالی است كه در كشورهای اروپایی این میزان از ابتدای سال مشخص است و شهروندان به ازای تولید این میزان زباله باید مالیات پرداخت كنند.
به گفته‌ معاون خدمات شهری شهردار، شهروندان یزدی روزانه 300 تن زباله تولید می‌كنند كه جمع‌آوری آنها سالانه بیش از 33 میلیارد تومان هزینه را كه از جیب مردم پرداخت می‌شود، صرف خود می‌كند. وی با اشاره به تاریخچه‌ ساخت كارخانه كمپوست یزد كه با صرف هزینه‌هایی میلیاردی سال‌ها بلااستفاده مانده بود، افزود: خوشبختانه با اقدامات خوبی كه در سال‌های اخیر صورت گرفت، هم‌اكنون خط پردازش كارخانه راه‌اندازی شده و زباله‌ها بدون تفكیك دفن نمی‌شوند.
امین مقدم عنوان كرد: در حال حاضر تمام زباله‌های تفكیك شده شهر یزد به فروش می‌رود و امیدواریم با تكمیل خطوط این واحد و انجام فراوری‌ روی مواد تفكیكی و قابل بازیافت، تا 3سال آینده مشکل زباله و پسماند حل شده باشد.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار