دستگیری جاعلان برگه های خلافی خودرو

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از دستگیری دو جاعل کلاهبردار خبر داد که در قبال دریافت وجه، اقدام به جعل برگه های خلافی برای ترخیص خودروهای توقیفی می کردند.
کد خبر: ۳۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 09 May 2015
به گزارش ایرنا، سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری تشریح نحوه کلاهبرداری این جاعلان افزود: با شکایت یکی از شهروندان به بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مبنی بر کلاهبرداری در ارتباط با ترخیص خودرو توقیفی، پرونده ای تشکیل و پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: کلاهبرداری به این شکل بوده که پس از توقیف خودرو شاکی، وی برای ترخیص خودرو به ستاد ترخیص مراجعه می کند اما با خلافی سنگین آن مواجه می شود که توان پرداخت آن را ندارد.

سردار حسینی تصریح کرد: نامبرده هنگام خروج از ستاد ترخیص خودرو با این دو کلاهبردار مواجه می شود که وعده صفر کردن خلافی خودرو در ازای گرفتن 20 تا 25 درصد از مبلغ کل خلافی را به وی می دهند و کلاهبرداری به این شکل آغاز می شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه کلاهبرداران در ازای دریافت پول برگه های خلافی جعلی صفر شده را به شاکیان ارایه می دادند، گفت: شاکیان نیز با برگه های جعلی خودروهای خود را رفع توقیف می کردند اما از اینکه غافل بودند که خلافی آنان در سامانه های پلیس راهور همچنان باقی مانده است.

«براساس ساز و کار موجود، ترخیص خودروهای توقیف شده از سوی پلیس راهور تهران بزرگ منوط به پرداخت خلافی خودرو توسط مالک است.»

سردار حسینی با اشاره به اینکه به دلیل حجم زیاد خودروهای توقیفی، ستادهای ترخیص پیش از این برگه های خلافی پرداخت شده را به صورت سیستمی کنترل نمی کردند، گفت: پس از این کلاهبرداری، دستور کنترل سیستمی تمامی برگه های خلافی پرداخت شده به ستادهای ترخیص داده شده است. 

وی با تاکید بر اینکه سیستم شبکه پلیس یکی از امن ترین شبکه های موجود در کشور است که امکان دسترسی به آن غیرممکن می باشد، گفت: این افراد به هیچ وجه دسترسی به سیستم پلیس نداشتند و تنها با جعل برگه های خلافی موجب ترخیص خودرو می شدند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تعداد شاکیان این پرونده را 13 نفر ذکر کرد و افزود: در مجموع حدود 150 میلیون ریال کلاهبرداری در این ارتباط صورت گرفته و پرونده ای نیز در دادسرای ناحیه 10 واقع در خیابان آزادی مفتوح شده است.

سردار حسینی با اشاره به دستور چاپ با پوشش تصاویر متهمین توسط مراجع قضایی، از شهروندانی که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده خواست ضمن مراجعه و شناسایی این مجرمین، شکایت خود را در این ارتباط طرح کنند.

وی همچنین از شهروندان تهرانی خواست تا فریب افراد سودجو را نخورند و به صورت قانونی نسبت به پرداخت خلافی خودروی خود اقدام کنند.

به گفته سردار حسینی، مالکان خودروهایی که به این شکل کلاهبرداری شده اند نیز مجرم هستند چرا که قصد داشتند به شیوه ای غیرقانونی خلافی خودروی خود را صفر کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار