عضو شورای شهر گرگان:

خانه‌های فرهنگ در سطح شهر گرگان افزایش می‌یابد

عضو شورای شهر گرگان گفت: تعداد خانه‌های فرهنگ در سطح شهر گرگان افزایش می‌یابد چراکه این شهر به ۱۰۰ خانه فرهنگ نیاز دارد.
کد خبر: ۳۰۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ 09 October 2016



عضو شورای شهر گرگان گفت: تعداد خانه‌های فرهنگ در سطح شهر گرگان افزایش می‌یابد چراکه این شهر به ۱۰۰ خانه فرهنگ نیاز دارد.
 علیرضا پزشک‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح خانه فرهنگ گرگان در محله گرگان جدید اظهار داشت: چهاردهمین خانه فرهنگ شهر گرگان در محله گرگان جدید راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت خانه‌های فرهنگ در آموزش شهروندی، افزود: چهاردهمین خانه فرهنگ گرگان به نام خانه فرهنگ گلستان در محله گرگانجدید زیرنظر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان افتتاح شد.

عضو شورای شهر گرگان با بیان اینکه هر 100 محله گرگان باید دارای یک خانه فرهنگ شود، تصریح کرد: افزایش تعداد خانه‌های فرهنگ یکی از ملزومات مدیریت شهری برای توسعه فرهنگ و آموزش شهروندی است و در این خصوص می‌تواند بسیار موثر باشد.

پزشک‌پور گفت: ایده‌آل این است که 100 خانه فرهنگ داشته باشیم که با توجه به کمبود بودجه و امکانات این موضوع قابلیت اجرا ندارد، اما حداقل باید به ازای هر دو یا سه محله یک خانه فرهنگ ایجاد کنیم و وجود چنین مکان‌هایی در محلات می‌تواند در تقویت روابط عاطفی ساکنان و کاهش آسیب‌های اجتماعی با آموزش‌های ویژه شهروندی موثر واقع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر گرگان همچنین از بررسی و تصویب پیشنهادهای کمیته فنی نامگذاری در رابطه با اسامی جدید خیابان‌ها، کوچه‌ها، میادین و اماکن سطح شهر در یکصد و پانزدهمین جلسه این کمیسیون خبر داد.

پزشکپور گفت: این جلسه با حضور اعضای شورای نامگذاری و نمایندگان اداره‌های میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد، پست، سازمان تبلیغات و بنیاد شهید در این شورا و اعضای کمیته فنی نامگذاری در کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد، بررسی و تصویب پیشنهادهای کمیته فنی نامگذاری در دستور کار قرار گرفت و در این راستا 24 معبر، اماکن و میادین سطح شهر بررسی و نامگذاری جدید شد.

وی ادامه داد: پیشنهادات کمیته فنی نامگذاری شورای شهر  در این جلسه بررسی و مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت و برای تصویب نهایی به صحن شورا ارسال شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار