نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

وحدت مسلمانان؛ سد محکم در برابر دشمنان اسلام

گلستان- «تابناک»- آیت‌الله نورمفیدی، امام جمعه گرگان و نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، با تبریک هفته وحدت، به اهمیت اتحاد شیعه و سنی اشاره کرد و تأکید کرد که وحدت اسلامی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴ 21 September 2024

به گزارش «تابناک گلستان»، آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، به مناسبت هفته وحدت گفت: "امام خمینی (ره) با ابتکار هوشمندانه خود، ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) را به بستری برای همگرایی و وحدت مسلمانان تبدیل کردند. " وی با تأکید بر لزوم عمل به خواسته‌های الهی و پیامبر اسلام (ص)، اظهار داشت: "اکنون زمان آن است که غفلت را کنار بگذاریم و پیام قرآن، به‌ویژه آیه محمد رسول‌الله و الذین معه، را به جهانیان معرفی کنیم. "
 
آیت‌الله نورمفیدی به اهداف مشترک شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: "تحقق اهداف والای دین اسلام تنها در سایه وحدت و همبستگی میان مسلمانان امکان‌پذیر است. " او با اشاره به اشتراکات عقیدتی شیعه و سنی مانند باور به خداوند، قرآن و پیامبر اکرم (ص) افزود: "مسلمانان باید نسبت به عقاید یکدیگر احترام قائل شوند و درک کنند که هر یک از این عقاید بر پایه‌های مستحکم و اصولی استوار است. "
 
وی با هشدار نسبت به بهره‌برداری دشمنان از اختلافات داخلی مسلمانان، به تلاش‌های آنان برای ایجاد تفرقه اشاره کرد و گفت: "رسانه‌های تفرقه‌افکن و تحریکاتی که به توهین به مذاهب اسلامی دامن می‌زنند، از ابزار‌های دشمن برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند. "
 
نورمفیدی همچنین خاطرنشان کرد: "نشست‌های دوستانه میان شیعه و سنی، دشمن را به خشم می‌آورد و برکت و عنایت الهی را به همراه دارد. "
 
آیت‌الله نورمفیدی به وقایع تلخ غزه اشاره کرد و افزود: "اگر مسلمانان همدل و متحد باشند، دشمنان اسلام هرگز قادر به انجام این جنایات فجیع نخواهند بود. " او وحدت میان مسلمانان را واجب دانست و تأکید کرد: "این امر چنان ضروری است که حتی به بحث و توضیح نیاز ندارد. "
 
وی در پایان از ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی سخن گفت و تأکید کرد: "دشمن برایش تفاوتی ندارد که مسلمانان شیعه باشند یا سنی؛ هدف او نابودی اصل اسلام است. اعتماد به کسانی که خود عامل تفرقه‌اند، خطایی بزرگ است. "
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار